Een dubieuze internationale bijdrage

User TheBlackMamba heeft na vier bijdragen in de VS gemeend iets toe te moeten voegen aan een straat in mijn ‘achtertuin’ (stad Groningen). De W.A. Scholtenstraat was al voorzien van oneway:psv=no. Daaraan werd door deze user toegevoegd: oneway:bus=no (wijzigingenset 50034675). Mijns inziens een overbodige toevoeging.
Na een reactie mijnerzijds kwam vandaag terug: “Thanks HenkL - actually we are making this change for routing engine used by remix.com which uses this”.

Goed, mijn reactie daarop is in de wijzigingenset te lezen. Ik heb toch ernstige twijfels als een ‘Account Executive’ (Mariano Majan) van een commercieel bedrijf (remix.com) dergelijke wijzigingen aanbrengt.

Als ik de wiki lees dan wordt bus gevangen in psv, dus als er al een psv tag staat is een bus tag overbodig.
Als dat dus voor een routeringsengine gedaan wordt moet die engine aangepast worden dat die de psv tag begrijpt.
Hoe kan die persoon trouwens een onewaytag lezen uit de PDOK Luchtfoto Beeldmateriaal 25cm?

HenkL, ik vraag mij ook af of het wenselijk is als commerciele bedrijven de kaart met (overbodige) tags gaan aanpassen zodat hun software goed werkt. Zeker als oneway:bus=no al is verwerkt in oneway:psv=no.
Van mij mag je de data gebruiken, maar pas dan de routing engine op de kaart aan, en niet de kaart op de routing engine.
Ook heeft Maarten Deen een punt denk ik, hoe kan je om een satellietfoto zien of er een oneway voor bussen is of niet? Op Mapillary kan hij het ook niet gezien hebben, want er is nog niemand langs gereden.

In dit geval hoef je dat niet te zien. Henk had al oneway:psv=no gezet en dat heeft ie naar oneway:bus=no “vertaald”

psv omvat ook taxi;mogen taxi’s tegen de normale rijtichting in?
Anders is oneway:bus=no toch beter!

Op veel plekken in NL wordt psv gebruikt waar het eigenlijk bus moet zijn

Taxi’s mogen hier inderdaad tegen de rijrichting in, dus psv=* is correct.

Nu met nieuwe verkeersborden, betekend het symbool op een C bord, autobussen

RVV

Maar op het nieuwe F bord is hetzelfde symbool lijnbussen. Dan maakt de groot veel kleiner.

Hoe dit te taggen?