[Edge 800] OpenFietsMap EU berekent geen routes

Hallo,

Sind kort in het bezit van een Garmin Edge 800. Ik heb een probleem met de OpenFiestMap Europa. Als ik op de Edge een route wil maken, krijg ik altijd de melding “routeberekeningsfout”. Ik heb de kaart in Basecamp geinstalleerd en een gedeelte naar de Edge overgezet. Daarna heb ik geprobeerd de gmapsupp_n.img uit OFM_EU(gmapsupp).zip direct op m’n SD kaart gezet, maar opnieuw krijg ik steeds dezelfde melding.

Als ik bij mijn kaartselectie kijk staat er:

Ingeschakeld -
Openfietsmap(EU)
Worldwide Autoroute DEM Basemap, NR

Doe ik dan iets verkeerd? Hier maak ik uit op dat de kaart niet routeerbaar is?

Ik heb verder alleen de Worldwide DEM Basemap, NR ingeschakeld. Als ik de CN Europe map inschakel berekent de Edge snel een route. Ook met de Topo France kaart is er snel een route. Alleen met de OFM(EU) wil het me niet lukken…

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Edit: Ik kom er net achter dat hele korte routes wel werken, maar zodra het eindpunt meer dan ongeveer 15km ver weg is, krijg ik de routeberekeningsfout. Met de Edge 800 zou ik nu juist lekkere lange routes willen maken. Is hier een oplossing voor?

Korte routes is een bekend probleem.
Oplossing is meer viapunten te gebruiken, of een track ipv een route.
Wat zijn je instellingen van je routering, mogelijk maakt dit ook iets uit.
Op de Edge is er ook nog een tussenvorm, de koers maar hier heb ik geen verstand van.
Zie ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=21&t=17774 of kijk/vraag even op het forum.gps.nl