Dubbel beeld en (vermoedelijk) oude kaarten

Goedemorgen,

Ik heb twee vragen over OsmAnd versie 3.14 (IOS).

  1. ik heb de kaart van mijn provincie gedownload, en ik heb ook de “live”-versie daarvan. Nu zie ik steeds dubbel: namen komen twee keer voor, en een paadje langs mijn huis dat ik rechtgetrokken had, zie ik nu in twee versies tegelijk: de oude en de nieuwe.
  2. Ik heb een paar weken terug een “name tag” verwijderd van een knoop. In OSM en JOSM zie ik die tag dan ook niet meer; maar nog wel in de OsmAnd-app.
    Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is, en wat ik wellicht verkeerd doe?

Met vriendelijke groeten,
NHVELDH

Dag NHVELDH

Even koffiedik kijken… Van OsmAnd heb ik niet direct verstand, maar ik kan me voorstellen dat er daar (tijdelijk) iets met de rendering aan de hand is en de data niet dubbel voorkomt.

… of alles is wel dubbel ingetekend en dan zou je hier even de hyperlink van de url uit www.openstreetmap.org neer kunnen zetten … dan kan iemand even kijken of het in OSM in orde is.
Gr eggie

Dank je wel Eggie. In OSM ziet alles er goed uit: de name tag van “B&B Amare” is verdwenen. De OsmAnd-app doet wellicht vreemd (corona?) Groeten, NHVELDH

Hier in BE heb ik iets gelijkaardigs aan de hand: zie node 2261139063. Deze frituur/broodjesbar is reeds jaren gesloten, en overeenkomstig getagd met closed:amenity=fast_food. Meerdere weken geleden heb ik er nog een closed=yes bovenop gedaan, maar OsmAnd blijft hardnekkig een fastfood-toestand tonen.
Ik vind het erg frustrerend om niet zeker te kunnen zijn of dit nu aan mij ligt dan wel aan OSM dan wel aan OsmAnd - hoewel OsmAnd wel de eerste verdachte is.