Det bygges i Drammen sentrum. Flere av prosjektene blir ferdige samtidig nå til høsten:
- Nye Drammen sykehus flytter inn i to omganger - august (myk start) og hoveddato: 6. oktober - OSM: Nytt sykehus i Drammen (910928030)
- Brakerøya stasjon - Nærmeste togstasjon til det nye sykehuset. Får ny gangbru mellom begge sider av plattform og selve plattform, med trapper og heiser. - OSM: Brakerøya (2409857393)
- Bybrua - Sentrumsbru dedikert for gående, syklende og kollektivtrafikk. Nå med trapper rett til plattformer på Drammen stasjon (se neste punkt). Skal stå ferdig til “høsten 2025”. - OSM: Bybrua (594335608)
- Drammen stasjon, som er i bruk - men kun med halvparten av plattformene, blir helt ferdig “høsten 2025” - OSM: Drammen (4352888893)
Per nå mangler det både bygg (det nye sykehuset f.eks.), plattformer (tog og buss - Brakar må håndtere det siste), veianlegg har kommet inn i import som eldre data, etc. Jeg har oppdatert en del, relatert til fremkommelighet for gående og syklende underveis, men det blir nok mye nå til høsten.
Så, er det noen som kan hjelpe oss med å oppdatere OSM-data rundt når endringen skjer og folk skal kunne benytte anlegg som er åpnet? Jeg skal prøve og oppdatere denne tråden med datoer når jeg lokalt får informasjon. Men, jeg ønsker meg litt proff hjelp fra dere.