downloaden osm data

In Marsum ook nog in het kerje geweest?

Ik heb een kaart op mijn telefoon staan, en op mijn TT-kloon. Tot nu toe de stafkaart voor het wandelen en de OFM voor het fietsen. Maar je hebt geen overzicht, dwz op een provinciekaart kan ik ver voor me uit kijken. En ik hoef niet steeds een schaduwplek op te zoeken.
OFM en aanverwanten gebruiken ook nog kleuren die op een lcd schermpje nu niet echt eruit springen. Vandaar mijn inspanning om dan toch maar een eigen kaart te maken.

Hoedanook, de tile-server draait. Basis rule-set voor Maperitive is af. Testgebied rond Glimmen gaat goed. http://www.mijneigen.net/fiets

Dat klopt, maar dat overzicht had ik op de computer en in grote lijnen ken ik het gebied. Vorig jaar ben ik slechts 1x een probleem gehad toen een weg was afgesloten, d.w.z. dat het tussen 15 december en 31 mei verboden is om via die weg te gaan. Het betrof de Denkmalstrasse even voorbij Ditzumerverlaat. Ik stond in twijfel en ben toch doorgefietst. Dit verbod geldt niet voor fietsers, maar wel voor auto’s, meen ik te hebben begrepen. Kon het echt niet, zoals bij het fietspad langs Harssenbosch (gesloten van 15 maart tot 15 juni, het bruggetje staat omhoog), dan is een kaart inderdaad gemakkelijker.

Ja, onbegrijpelijk omdat je helemaal niet in het weiland zelf komt. Wat je daar voor kwaad kan doen aan de weidevogels?
Ik denk dat ik gewoon anders fiets. Ik heb geen uitgestippelde route, maar bedenk onderweg wel waar ik uitkom. En pas de route ook aan aan de weersomstandigheden.

Beste ligfietser,

Ook ik wil graag een osm bestand van Nederland, met wat ruimte over de grenzen heen. Heb europe-latest.osm.pbf van download.geofabrik.de gedownload en voer dan het commando uit:

osmconvert europe-latest.osm.pbf -b=2.91,50.46,7.46,53.78 --out-osm -o=netherlandsinclborderzones.osm

Maar krijg een foutmelding:

osmconvert Error: decompression failed: -3, waarover ik via Google geen verdere informatie kan achterhalen. Kan jij mij verder helpen? Overigens ook als ik de outputfile op pbf hou, krijg ik dezelfde foutmelding. Werk op een windows8 PC met de laatste versie van osmconvert

Dank alvast!

Het zou kunnen dat er iets is misgegaan tijdens het downloaden, waardoor de europe.pbf corrupt is geraakt?

Ik heb niet de allerlaatste osmconvert maar een van een maand geleden, en die ging goed.
Ipv -b gebruik ik nu een polygoon file maar daar kan het denk ik niet aan liggen:
osmconvert europe-latest.osm.pbf -B=bnl.poly -o=benelux.o5m

Beste ligfietser,

Ik heb de MD5 sum check gedaan, en daar was inderdaad een mismatch. Zal hem vandaag nog eens proberen met de nieuwste versie

Dank.

Pim