Dilemma

Ik ben geen voorstander van ook zonder verion=1 te doen. Denk dat veel mensen zich dan behoorlijk op hun teentjes getrapt gaan voelen.

Wel zouden we op die wegen een fixme kunnen knallen. Zo van hier moet even iemand naar kijken. Deze komen dan in keepright netjes omhoog en zijn voor de meeste mappers met lokale kennis zo weg te werken of anders kan de weg op het TODO lijstje gezet worden.

Het spijt me als ik jouw bewusate werk ongedaan heb gemaakt. Ik ben nog niet zo thuis in het achterhalen van historie e.d.
de reden is dat, en dat blijkt nu ook weer in de rest van de draad, wegen in het buitengebied voornamelijk unclassified zijn. De arnhemse karweg verschilt in niets van bijvoorbeeld de “julianalaan”. Maar omdat daar het bordje zoals op de foto ontbreekt wil het niet zeggen dat in feite de wegen gelijkwaardig zijn. Ik heb je in een andere track vertelt dat de specificeringen van de wegen in het Putterbos binnen nu en enkele weken stuk voor stuk worden gecontroleerd en van de juiste tags voorzien. HEt door jou gefotografeerde bord zal dan dus resulteren in een tag dat aangeeft dat auto’s e.d. verboden zijn (motor_vehicle=yes)

highway=unclassified en surface=unpaved en motor_vehicle=no => highway=track

dat scheelt weer een aantal tags :wink:

maar dat maakt me niet zoveel uit, als het maar consequent gebeurt (en surface=unpaved of sand o.i.d. is wel prettig om te weten voor fietsers die onverharde wegen willen vermijden)

als in die fixme dan meteen iets als “Check whether this way should be tertiary” komt te staan, lijkt mij dat ok.

Die AND-reclassified kaart ziet er bij mij in de buurt ook beter uit. Binnen de bebouwde kom is het een achteruitgang, maar dat is vrij simpel weer te herstellen.

surface=all_weather http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Surface:all_weather