der zijn kennelijk enkele fouten gebeurd ?

sinds wanneer word een grens een weg ? :stuck_out_tongue:https://www.openstreetmap.org/#map=18/51.08216/4.67745

de grens was vemoedelijk per abuis mee geselecteerd. Heb het gecorrigeerd.

tnx escada :wink: , doch , er zijn nog ‘oude’ fouten → P.S. ; en ik snap niet wat die ‘Bergeendstraat’ daar komt te doen → foute benaming van bushalte , moet zijn Oudeburgse i.p.v. Oudenburgse → https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=662779#p662779 :stuck_out_tongue:

Als je zeker bent over de naam van die bushalte, pas die dan toch gewoon zelf aan, ipv er twee forum posts over te maken?

Ah, die oude fouten zijn in een andere regio. Dat is helemaal niet duidelijk uit je opmerking in dit draadje.
Best mogelijk dat er fouten in OSM zijn, ja.

Mijns inziens, kan je best ter plekke gaan kijken en/of informeren bij de bewoners wat de straatnamen moeten zijn, of anders laat je een note achter op osm.org met je bevindingen, met duidelijke vermelding van welke bronnen het niet eens zijn met wat er in OSM staat. Zolang er geen lokale mapper de situatie bekeken heeft of niemand buurtonderzoek (aka survey) gemaakt heeft zullen die fouten er blijven instaan.

ik ben niet zeker daarvan, daarom , dat ik het hier nog eens meedeel :stuck_out_tongue:

“Bergeendstraat” relatie is aangepast in https://www.openstreetmap.org/changeset/57104940

i.v.m. de bushalte. De bushalte komt waarschijnlijk uit data van De Lijn. De straatnaam uit GRB/survey/…
Vandaar dat er mogelijk verschillen zijn. De vraag is nu of de data van De Lijn een typfout bevatten, of dat de bushalte inderdaad zonder “n” moet zijn. Dat kan je enkel ter plaatse zien. Misschien Mapillary gebruiken ?

volgens geopunt is daar in die buurt nergens een Bergeendstraat , en toch blijft die (voor mij) zichtbaar … misschien wat wachten dan , tot er een ‘refresh’ van OSM gebeurt … :roll_eyes:

Ik heb toch even de data van De Lijn gecheckt. Is Oudenburgse, niet Oudeburgse. Da’s misschien niet ‘logisch’, maar de halte heet wel zo.

Dan zal het wel waarschijnlijk zijn , zoals escada hierboven melde ; “De vraag is nu of de data van De Lijn een typfout bevatten” :roll_eyes:

Dat het ‘niet logisch’ is betekent niet dat het ‘fout’ is.
Voor mij is Thibaut een perfect logische naam voor een kind. Maar er zijn mensen die kiezen voor Thibo, tibo, Thibault, … zijn die dan allemaal fout? Nee. Ze hebben een andere keuze gemaakt voor iets waar ze zelf een naam aan geven.

En kan je alstublieft die ‘rolleyes’ emoticon achterwege laten? Over sommige dingen kan een mens inderdaad eens ‘neerbuigend’ doen. Maar hoort de uitzondering te zijn, en niet de regel.

een typfout is ook een ‘fout’ he … :roll_eyes:

Ja, maar niemand (op jezelf na dan) die zegt dat dit een typfout of überhaupt een fout is.
For the record: Ik neem me voor geen enkele post met de betrokken emoticon nog maar een blik waardig te gunnen. Een beetje respect voor de medemens mag wel.

jouw keuze :stuck_out_tongue: :roll_eyes: