Defibrillators met foto.

werkt niet meer

Misschien is dit hetzelfde probleem als Overpass Turbo die niet meer op osm.org wil saven.

Werkt niet omdat de er een intern server probleem is bij kongruent.xyz (de tussen-server die zij gebruiken om de notes te laden)

Overpass turbo probleem is ongerelateerd daar aan, maar er zijn nog mensen die dit al gemeld hebben: Saving/deleting queries on osm.org is not working · Issue #666 · tyrasd/overpass-turbo · GitHub

Ik heb het probleem al drie dagen geleden gemerkt.

Notesreview werkt terug ondertussen

Voor het probleem met Overpass-turbo.eu, ik had iets gelijkaardigs aan de hand als ik op per ongeluk op de http site terecht kom ipv de https site

Ik heb de uMap voor Vlaanderen bijgewerkt

De twijfelachtige AEDs heb ik nog niet gewist. Ik zie er ook geen verbetering in.
De “officiële” plaatsbenaderingen van Pagaia (waarover ik ook niets meer weet) heb ik eruit gelaten. Het werd te zwaar voor de computer.

In modelstad Puurs zijn er twee bijgekomen. Ook die uMap heb ik bijgewerkt.

Tien jaar mapillary.
Het is een wonder dat het nog bestaat.
We weten allemaal hoe wispelturig de informaticareuzen kunnen zijn.
Het wordt dus tijd voor een backup naar Imgur bijvoorbeeld.

Niet alleen als een backup, maar Imgur lijkt mij sneller dan Mapillary. En Mapillary ligt er soms ook eens uit. Het lijkt erop dat OSM wel eens belangrijk zou kunnen worden voor AEDs. Gisteren is er eentje gewist. Ik weet niet welk. Dat is altijd vervelend. Als er iemand een oplossing heeft, zeg het maar. Ik neem ongeveer elke 10 AEDs een Geojson backup van de AEDs op OSM.

Mijn werkwijze is als volgt =
Een overpass query die nu 1720 nodes teruggeeft van AEDs met mapillary maar zonder image.
Ik kies een AED en klik op de mapillary tag.
Ik neem een download van de beste mapillary foto.
Ik save lokaal, zonder de lange systeemnaam van het bestand te veranderen.
Ik laad de foto op met Mapcomplete.
Als iemand een kortere werkwijze weet, laat het weten. Met een keyboard accelerator ?

Ik denk niet dat ik een passant de moed heb om de vandalsenstreken van Muschl en Poppe ongedaan te maken.

Wachten op onze Panoramax instance.
Hopelijk q1 2024

En deze talk was over onderhoud van data in osm: