Defecte 'water' multipolygon Galgewater Leiden?

Zie note https://www.openstreetmap.org/note/2472116
In mijn editor zie ik dat er iets niet goed zit met de (een van de?) multipolygon ‘natural=water’ van het Galgewater in Leiden. Zou iemand eens willen kijken?
Met dank alvast.

Zo te zien is die weer gesloten. Het zijn meerdere outers in een mprelatie…
Of kijk je met potlatch2? Dan krijg je vaak wonderlijke effecten alsof het land onderwater staat.

Wat mankeert er dan aan? Als ik hem in JOSM download, ziet hij er m.i. prima uit.

Edit :sunglasses:@Eggie

Ik kijk inderdaad met Potlatch3 en zie dat aan de NW-kant van de Churchillbrug de outer van de MP bij de brug niet doorloopt. Bovendien staat er zowel natural=water als water=canal op. Verklaart dat het vreemde beeld? Er loopt nu een schuin vlak door het water met aan een kant het blauw van het water en aan de andere kant blanko. Ik weet uit ervaring dat dit voorkomt als de outer van de MP niet gesloten is.

Edit: zojuist even geprobeerd de losse delen van de MP te mergen en dat lost het probleem op. Mijn probeersel NIET ge-upload naar OSM.

Edit2: Het beeld dat ik verwachtte is wat je ziet bij de MP van de Oude Rijn, iets meer naar het westen, b.v. bij de Stevensbrug. De outer is daar een enkele gesloten way. Vandaar mijn verwarring en dus vraag.

Is het dan gebruikelijk om in het geval van het Galgewater de outer uit meerdere delen te laten bestaan als daar (ogenschijnlijk) geen duidelijke reden voor is?

Volgens mij is dat gekomen omdat de voorgaande mapper gerommeld heeft. Editor iD repareert dat dan met meerdere outers. Dat zie ik vaak bij gebouwen ook. De mappers doen het waarschijnlijk onbewust.
Ook de rivieren bestaan vaak uit meerder outers. Het is geen probleem, maar potlatch zet je dan op het verkeerde been. Die editor kan er niet mee omgaan. Dus je kunt het gewoon negeren.

Thanks voor de uitleg! M’n vingers jeuken om er 1 gesloten outer van te maken…

Niets houdt je tegen… :slight_smile:

Done :slight_smile: en nu maar hopen dat Leiden niet onder water loopt :roll_eyes: