Deel van de kaart niet zichtbaar in Garmin Oregon 450

Bij eerdere versies (t/m 28-4-2011) geen problemen gehad, maar bij de laatste 2 versie van OSM Nederland wel.

Namelijk in een deel van de kaart op het apparaat zie ik wel de waypoints etc, maar niet de kaart informatie ter hoogte van Breda.
Bij de kaart van 26-6-2011 was er ook een gedeelte van Tilburg Oost weggevallen, maar in de laatste (3-7-2011) was deze weer goed.

Diverse malen opnieuw opgehaald en gmapsupp op de geheugenkaart geplaatst en hernoemd.
Bij alle overige kaarten en andere versie (nog) geen problemen gezien.

Tussendoor ook nog vanuit Garmin Mapsource de laatste kaart die wel zichtbaar is, (erbij) geladen. Probleem blijft hetzelfde.

Wat kan hierin de oorzaak zijn?

B.v.d.

Ook nu met de laatste update krijg ik weer niet alles te zien!

Ter verduidelijking wil ik wat schermafdrukken van de Oregon erbij plaatsen, echter ik krijg ze niet hierin geplakt.
Wat doe ik fout?

B.v.d.

Tapke

Ik heb de laatste versie van Nederland geinstalleerd en kan geen gaten in de kaart vinden rond Breda. Kun je eens je kaart cache leeg gooien (2x ctrl-G)? Of eens alle Routable OpenStreetMap kaarten verwijderen en dan de laatste versie installeren?

Een plaatje kun je uploaden naar bijvoorbeeld imageshack.us en dan de URL naar het plaatje in je post plakken met de tags eromheen. Zie: http://forum.openstreetmap.org/help.php#img

Beste Lambertus, bedankt voor de reactie.

Kaart cache leeg gooien? => Ik snap die link niet.
Alles verwijderd op de extern geheugenkaart (8 GB) en opnieuw de image van OSM Nederland erop gezet. Nu werkt het wel goed!
Zou mijn geheugenkaart te vol hebben gezeten, waardoor de bestand te verdeeld (gedefragmenteerd) erop gezet wordt?
Deze wordt feitelijk telkens als enigste geüpdatet.

Toegevoegd als voorbeeld wat ik voorheen zag.

B.v.d.

Tapke

Dankje voor de schermafdrukken. Ik heb geen idee hoe het zo kan komen.

Hoe plaats je de kaart op de GPS? Met hulp van MapSource of upload je handmatig de gmapsupp.img, of iets anders?

Het stukje over de kaart-cache gaat over nieuwere versies van MapSource die een kaart-cache hebben welke nog wel eens in de war raakt na een kaart update.

Ik heb dit ook heel vaak - bij zelfgemaakte kaarten, bij ComputerTeddy kaarten, en bij de Lambertus kaarten. Vaak een deel tussen Nijmegen en Den Bosch dat wit is, maar vaak helpt inzoomen. Bij een bepaald niveau wordt er weer data zichtbaar.

Hetzelfde fenomeen is ook zichtbaar bij vector kaarten die met de MapsForge library gemaakt worden…

-peter

Ik download de zip-file via http://garmin.openstreetmap.nl/, alwaar ik de keuze maak van Nederland. Soms gaat het ook per e-mail.

Dit bestand pak ik dan uit en plaats de image file op de geheugenkaart in de Oregon en hernoem deze.

Zoals ik al aangaf, had ik bij een oudere versie geen problemen als ik deze weer terug plaatst, maar bij de latere versies vielen er telkens “gaten”.

Ook heb ik dus de exe-file gedownload als zijnde voor Mapsource en dat wel eens geprobeerd, maar ook dat ging niet goed op de Oregon. Wel is dus alles zichtbaar binnen Mapsource!

Tapke

Ok, bedankt voor deze informatie. Ik heb alleen werkelijk geen idee waardoor dit komt…