Ik ben aan het kijken naar de wereldwijde access defaults tabel.
Die roept bij mij een paar vragen op.
-
Weet iemand toevallig waar de kolom “access” voor dient? Die geeft bij alle wegen als default access=yes en bij alle paden access=no.
-
highway=service ontbreekt. Ik zou die er wel in willen zetten. De world wide default access voor sommige voertuigen is denk ik omstreden, maar dan zou ik “undefined” geven.
-
highway=track ontbreekt. Weer zo’n omstreden geval… maar dat vind ik geen reden om hem weg te laten!
-
highway=busway ontbreekt. Maar er is ook geen kolom voor bus. Is bus als transportwijze algemeen genoeg om een eigen kolom te krijgen?
-
Niet alle voertuigvarianten hebben een eigen kolom, dat snap ik want de variatie is enorm en dat neemt alleen maar toe. Je zit ook al heel gauw in de nationale verkeerswet-, -regelgeving- en -bouwvoorschriften-sfeer. Maar is dat een reden om ze helemaal weg te laten uit een tabel die defaults moet aanbevolen voor wereldwijde routers en renderers? In de sectie over de voertuighierarchie staat veel meer maar dan moet die arme data user dus een speurtocht doen om het uit te zoeken, en dat maakt de tabel stukken minder bruikbaar als hulpmiddel.
-
highway=pedestrian heeft foot=yes, ik zou denken dat dat designated moet zijn.