De sleutel **n_region

Goedeavond,

Ik werd eerder vandaag getagt in dit topic van Osmose met de vraag te kijken naar **n_region keys. Ik heb die key nog nooit gebruikt, dus kan niet zeggen of Osmose er wel of niet over zou moeten waarschuwen, maar het viel me wel op dat deze nergens gedocumenteerd lijkt te zijn. En volgens TagInfo is het een key met een vrij Nederlands tintje, dus vandaar dat het me verstandig leek even een draadje te openen.

Weet iemand of deze key, waarvan rcn_region er met stip bovenuit springt qua gebruik, gewenst is (maar toevallig alle wiki-edits ontlopen heeft)? Of is dit een overbodige key / key van één specifieke gebruiker / …?

(Zoals gezegd zal ik er zelf niks mee doen, behalve evt. whitelisten in Osmose als gebruik gewenst is, maar iemand met meer verstand van node networks zou wellicht de wiki erop aan kunnen passen.)

Snel en misschien dom antwoord, maar is het een niet gewoon een cycle netwerk en hat andere een walking?

1 Like

Zeker is dat het verschil tussen rcn/rwn, maar is de _region suffix daadwerkelijk iets dat in node networks iets betekent? (En waar Osmose dus niet over zou moeten waarschuwen, ondanks dat het een ongedocumenteerde key is)

In routerelaties staat de r in de network=r** voor regionaal. Voor regionale knooppuntnetwerken is daarvan afgeleid r**_ref . Zou het een geval van doorgeslagen autocompletion kunnen zijn?

Lijkt me een Belgisch/Frans onderonsje: overpass turbo
rcn_region = Kust of rcn_region = Meetjesland, lijkt me gewoon de naam van de streek o.i.d.

rwn_region vind je bijna niet

Het lijkt erop dat op elke node van het knooppuntnetwerk de naam van het deelnetwerk getagd. Dus dezelfde naam die in de overkoepelende netwerkrelatie staat. Niet onlogisch, maar redundant. Misschien gedreven door een applikatie die moeite heeft om relatielidmaatschap van een weg uit te lezen? Data users hebben liever tags.

Toevoeging: Ik heb het onderwerp even doorgelust naar de Belgische community op Matrix / Element.

De tag is misschien wel redundant, maar de vraag bij Osmose is: "rcn_region is more common than rwn_region, is rwn_region a typo?" Daarop is het antwoord een duidelijk nee. De een is een naam van een fietsnetwerk, de ander van een wandelnetwerk.

2 Likes

De rcn_region tags in België zijn ingevoerd door 1 mapper om de naam van het knooppuntnetwerk vast te leggen, voordat er besloten was om dat in de vorm van een netwerkrelatie te doen. Deze mapper is akkoord als het massal verwijderd wordt, en ik heb de Belgische community gevraagd om dat te doen. Want ik voel er niet veel voor om in een ander land een mass edit uit te voeren! Vanuit Knooppuntnet is het zowizo een FV1C.