Dakota 20 en OpenStreetMap

Hallo,

Ik heb de OpenFietsMap (Benelux) geïnstalleerd. In MapSource heb ik deze kaart opgeroepen en een route uitgetekend.
Vervolgens heb ik de kaart en de route overgezet naar mijn Dakota 20.
Op mijn GPS heb ik de juiste kaart (OpenFietsMap) ingeschakeld.
Wanneer ik nu de route bekijk zie ik enkel één rechte lijn.
Wat moet ik doen om mijn route gedetaileerd te zien op op mijn GPS?

Beste groeten

Ludo

Waarschijnlijk staat je routering verkeerd ingesteld (op off road)
stel in->routering->begeleidingsmethode->tijd of afstand ipv off road

Beste,

Na het instellen van mijn GPS op <routering / Begleidingsmethode /Tijd of afstand > blijf ik met hetzelfde probleem zitten.

  • Ik heb ook in Mapsource onderaan “Gegevens voor routeberekening opnemen” aangevinkt.
  • Moet ik soms in Mapsource nog iets doen bij “Kaartbeheer”? De OpenFietsmap heeft daar een status “Niet vergrendelbaar”.
  • Is er nog een andere toepassing dan Mapsource die ik moet gebruiken?

Beste groeten

Ludo

Volgens mij heeft jouw gps gewoon nog geen route berekend, al op de groene knop “ga” gedrukt?

Sorry, maar ik ben echt nieuw op dit gebied.
Ik heb nu op “Ga” gedrukt en ik krijg dan volgende foutmelding: Routeberekeningsfout: kaarten hebben navigeerbare wegen in dit gebied.

Probeer eens tussen wat andere punten te routeren, misschien is ook de afstand te groot tussen de punten (de kaart kan alleen routeren over korte trajecten, max 20 km) , of er zitten fouten in de kaart waardoor de route niet berekend kan worden.

Beste,

Het probleem is opgelost. Na de foutmelding heb ik de volledige kaart (OpenFietsMap) overgezet naar mijn GPS. Hiervoor zette ik enkel een deel van de kaart over.
Als ik nu op “Ga” :wink: druk zie ik de route in detail.
Ligfietser, bedankt voor de hulp.

Ludo

Fijn dat het is opgelost! Veel plezier met de kaart :slight_smile: