De intentie van de fietsstoepconstructie lijkt te zijn dat het als een fietsstrook of fietspad fungeert voor de fietser, maar dat de scheiding van de autorijbanen geschiedt door een (afgeschuinde) stoepband in plaats van enkel een lijn op het asfalt, en dat de scheiding tussen stoep en fietsstrook dan juist vervalt. Door niet alleen de voetganger maar ook de fietser te beschermen met de stoepband zou het dan veiliger moeten zijn. Taalkundig is het dan een fietsstoep, want alles aan de ‘hoge’ kant van de stoepband noem je stoep, maar op deze mag je ook fietsen (dus ‘fietsstoep’).
Ik ben benieuwd of de provincie dat inderdaad zo zag.
Vanuit OSM en de fietser gezien is het een beetje raar dat er eigenlijk alles gedaan wordt behalve gewoon een G11 plaatsen, maar dat is wellicht verklaarbaar vanuit de trend dat gemeenten en provincies het aantal verkeersborden over het algemeen proberen te verminderen (want een kostenpost). Ik heb in Leeuwarden bij navraag over een voetpad ook al als antwoord gekregen dat de wegbeheerder van mening is dat de overige verkeerskenmerken (zoals niet-afgeschuinde stoepbanden) al duidelijk maken dat er sprake is van een voetpad waar niet gefietst mag worden (waarop gehandhaafd kan worden), en dat daarom de G7-borden waren verwijderd.
De wat lullige aanvullende verklaring was dat er toch altijd wel mensen zijn die zich niets van de borden aantrekken, en dat de aan- of afwezigheid ervan effectief niet uitmaakte omdat de mensen die zich aan de verkeersregels houden toch al begrijpen dat daar niet gefietst hoort te worden. Of dit een handige manier van verkeerstekens beheren in de publieke ruimte betwijfel ik als er steeds weer nieuwe constructies worden bedacht zoals deze fietsstoep. 
Nergens, maar dat hoeft juridisch gezien ook niet. Een wetgever mag ook uitgaan van ‘gezond verstand’ gebaseerd op sterke conventies (ik zeg niet dat dit verstandig is). Veruit de meeste fietsers zullen die strook waar aan de wegkant rode tegels liggen en aan de huizenkant grijze interpreteren als rood=fiets, grijs=voetganger (niet alleen door de klassieke associatie van rood oppervlak met fietsstrook, maar ook omdat je er precies op uitkomt vanaf de G12a), en effectief worden ze ook zo gebruikt. Voor OSM is dat laatste volgens mij voldoende om er in ieder geval een ‘kale’ highway=cycleway van te maken (dus geen expliciete G11, G12a,of G13).
Ik denk alleen niet dat je beboet zal worden als je op de autorijbaan fietst.
Sommige mensen zal het een worst zijn of iets een fietspad of stoep is; je kan er een auto op parkeren:

Racefietsers willen asfalt:

De vorige situatie was voor fietsers niet beter:

Ben wel benieuwd hoe dat gaat (ik zag op de obliekfoto’s geen containerdag), maar ik vermoed dat de meeste (wellicht alle) bewoners ze uit goed fatsoen niet op de rode tegels zetten. Het zijn immers ook doorfietsroutes voor schoolgaande kinderen.