Controle ivm wijzigingen A9

Kan iemand met lokale kennis even op deze positie meekijken?
http://overpass-api.de/achavi/?changeset=46779553

Mijn aandacht werd gewekt op deze gebruiker.
Ongetwijfeld kan hij gelijk hebben, ik heb op de changeset een tip gegeven, waarna er door een andere bekende mapper een vraag is gesteld.

Op mijn vraag of het dan maandag wel routeert aan de mapper met pas zes edits op zijn naam heb ik nooit antwoord gekregen.
't Lijkt me een behoorlijk ingewikkelde situatie hier.

Hoi. Zijn edit klopt - half.

Vanaf afgelopen vrijdagavondavond 20:00 is die baan niet meer te berijden. Daarvoor in de plaats moet je nu deze boog nemen.

Wat er wel mis gaat is dat vanaf waarschijnlijk eind april het zuidelijke deel van die weg eer gebruikt gaat worden als oprit, komende vanaf IJburg gaande richting Amstelveen.

Ik zou dat willen herstellen, maar in JOSM doe ik Data → Revert Changeset → en dan krijg ik een menutje met 3 keuzes:
Revert changeset fully / revert selection only / revert selection and restore deleted objects (met daaronder nog “download as new layer”)
Ik kan echter alleen de eerste optie gebruiken. In dit geval is dat ok omdat er niet zo veel in die changeset zit, maar als het een grote changeset zou zijn met maar weinig dingen die teruggehaald moeten worden, hoe doe ik dat dan?

En volgens het principe “map what’s on the ground” ben ik bij zulke grote wijzigingen genegen de “oude” weg (die niet meer bereden kan worden) nog wel te bewaren, maar te taggen met ALLEEN highway=road en access=none - en evt de aansluitingen naar aanliggende wegen (tot de eerste node) weg. De weg is fysiek nog niet “weg” (tadum-tss :smiley: ) namelijk, het asfalt duurt wel even om op te breken.

Hoe kom ik er trouwens achter als iets verwijderd is in welke changeset dat zat?

En wat me wel opvalt is dat er een groot aantal wegen al “te vroeg” open is. Het meeste gaat op maandag 5:00 pas open.

Voor de duidelijkheid, ik heb dit dus al verbeterd in Changeset 46793721

Dank je IIVQ, zou je op de changeset van de gebruiker willen aangeven wat je gewijzigd hebt.

Had ik gisteren al gedaan! http://www.openstreetmap.org/changeset/46779553

Moet nog wel een rondje over die weg qua aantal rijbanen en snelheden doen, maar dat is detailwerk.