Hoe noem je een constructie op kolommen met alleen dwarsbalken bovenop waar klim/leiplanten op groeien.
Ik kwam uit bij een pergola, maar in OSM staat dat alleen bij shelter_type een shelter heeft een dak dit niet.
Hoe noem je een constructie op kolommen met alleen dwarsbalken bovenop waar klim/leiplanten op groeien.
Ik kwam uit bij een pergola, maar in OSM staat dat alleen bij shelter_type een shelter heeft een dak dit niet.
Ik dacht ook dat zoiets een pergola heet maar even zoeken op het Internet levert op dat dit meer een tuinhuisje/prieel/overdekt terras lijkt te zijn en dat is dit niet.
Wat meer in de buurt kom is loofboog of berceau maar het lijkt me dat er nog een beter woord/begrip is.
Ik zie in de commercie tuinrek, klimrek, plantenklimrek, klimplantenrek, tuinboog. Men lijkt er niet één woord voor te hebben.
Plantenklimrek zie ik vaak en lijkt het duidelijkst; ik zie ze in wandrekvorm maar ook vrijstaand, bijvoorbeeld als A-frame, of als staande boog. Zo’n heel bouwsel kom ik niet tegen. Daarvoor denk ik ook zonder dak toch aan een prieel.