Arran de la discussió a la nota Note: 3063717 | OpenStreetMap, em sorgeix un dubte amb la classificació de carreteres:
La N-152 és una carretera nacional (tot i que s’hagi tornada quasi irrellevant), i per tant, highway=primary: creua la frontera i arriba fins al nucli urbà de la Guingueta d’Ix.
Per la part francesa, ja l’he classificada com a highway=tertiary segons Géoportail
Jo considere que hauria de prevaldre la realitat, com la importància real que té una carretera, abans que la classificació oficial. Al cap i a la fi, ja tenim el codi de la carretera en ref=* per a saber el caràcter oficial d’una carretera.
En aquest cas, no conec la realitat de l’N-152 per a poder decidir quina categoria li correspondria (continuar com a primary o rebaixar-la). Jo consultaria el volum de trànsit publicat pel Ministeri com a justificació de ser una carretera de menor importància i rebaixar-la.
Fent un cop d’ull a les taules, hi ha l’IMD Total, Ligero i Pesado, doncs se m’acudeix establir un ratio d’ús ja que el trànsit total en carreteres de l’entorn urbà serà sempre prou superior al de les muntanyes, podem calcular: IMD Pesado / IMD Ligero (més camions, major eix de transports).
I am sadly personally unfamiliar with the area, but based on layout and classification on other side, I would propose reduction to highway=tertiary - is anyone opposed?