Classificació oficial vs. Realitat

Bon dia,

Arran de la discussió a la nota Note: 3063717 | OpenStreetMap, em sorgeix un dubte amb la classificació de carreteres:

La N-152 és una carretera nacional (tot i que s’hagi tornada quasi irrellevant), i per tant, highway=primary: creua la frontera i arriba fins al nucli urbà de la Guingueta d’Ix.

Per la part francesa, ja l’he classificada com a highway=tertiary segons Géoportail

Per mantenir allò de la continuïtat de les carreteres es podria rebaixar el troç final de la N-152 a highway=secondary.

El dilema de fons és si ha de prevaler sempre la classificació oficial o la realitat funcional de la via?

Vosaltres que en penseu? Val més la norma o la realitat? :thinking:

Relacionada: Cambio en las Directrices para el etiquetado de las carreteras N-XXXa y similares (castellà)

1 Like

Jo considere que hauria de prevaldre la realitat, com la importància real que té una carretera, abans que la classificació oficial. Al cap i a la fi, ja tenim el codi de la carretera en ref=* per a saber el caràcter oficial d’una carretera.

En aquest cas, no conec la realitat de l’N-152 per a poder decidir quina categoria li correspondria (continuar com a primary o rebaixar-la). Jo consultaria el volum de trànsit publicat pel Ministeri com a justificació de ser una carretera de menor importància i rebaixar-la.

4 Likes

Força interessant el mapa!

Fent un cop d’ull a les taules, hi ha l’IMD Total, Ligero i Pesado, doncs se m’acudeix establir un ratio d’ús ja que el trànsit total en carreteres de l’entorn urbà serà sempre prou superior al de les muntanyes, podem calcular: IMD Pesado / IMD Ligero (més camions, major eix de transports).

Exemple:

pesats/lleugers ratio
553/16846 0.0328
340/4484 0.0758
76/6656 0.0114

Podem observar que la ràtio del trosset de Puigcerdà és ridícula, en comparació amb les altres (zones costaneres o prop de ciutats/polígons).

1 Like

I am sadly personally unfamiliar with the area, but based on layout and classification on other side, I would propose reduction to highway=tertiary - is anyone opposed?

highway=secondary would fit better. The N-154 road, at the junction, is a primary, so you’d have the same continuity problem.

why it would be a problem? tertiary roads can have junctions with primary, primary network would make sense as it continues toward North

And secondary would still randomly turn into tertiary on border (which is less bad than primary randomly turning into tertiary, I guess)

I just realised afterwards wrote. N-154 road goes on northwards.