Button_operated alleen voor bicycle, traffic_signals

Geen asl, hoe geef je button_operated aan alleen voor bicycle?
Zeer weinig gebruikt button_operated:bicycle en dan voor mofa, etc.?

Het gaat er dan om, wat kan er bij de traffic_signal worden getagd.

Ja, button_operated:bicycle lijkt me prima, wat mij betreft geldt dat ook voor snorfietsen en bromfietsen.

Ik ben er altijd wel blij mee, meestal heeft het knopje verlichting waaraan je kan zien dat je gedetecteerd bent en je kan je kan het gebruiken als ondersteuning zodat je op de fiets kan blijven zitten, indrukken is vaak overbodig:

Op Tag:highway=traffic_signals - OpenStreetMap Wiki staan nog wat andere dingen die wellicht handig zijn om toe te voegen.

Daaraan gerelateerd: Hoe te taggen als er een detectielus is? Ik ken twee situaties:

1. Detectielus voor auto’s en fietsers moeten op knopje drukken. Bijvoorbeeld Node: 6086234071 | OpenStreetMap
  2. Detectielus voor fietsen op fietspad zodat je niet meer op knopje hoeft te drukken (die wordt dan al groen). Bijvoorbeeld Node: 4704409208 | OpenStreetMap

Dan staat er ook nog dit bordje.
Bovenstaande topicvoorbeeld
Beter alle benoemen.

op andere plek de stopstreep met dat bordje, maar ook dat rechte streepje op stoplijn..

Van de Wiki Wiki Red Turn page.

mofa en moped?

alles bepalend de lane, fietsstrook wel niet fietssymbool, wie dan daarvan gebruik mogen maken.
Eerste plaatje gaat een g12a over in lane met doorgetrokken streep, je zou zeggen, die rode lane is er ook voor bromfietsers en dan klopt dat bromfietsers rechts af bij rood vrij over de rode lane.

Die had ik net ergens anders ingevoerd, was nu aan het zoeken naar tegelijk groen. Laatst wel een topic over geweest, maar geen tag.

Zie Induction / Weight sensors / On Demand.

Daar schreef ik vijf jaar geleden:

Almost all traffic signals in the Netherlands have induction loops to detect vehicles and bicycles so adding a tag to indicate this seems reasonably useless.

Maar dat is in combinatie met de highway=traffic_signals node, als apart node is het iets anders.

Even in taginfo rondgekeken: