Bussen van De Lijn in Maastricht/Tilburg

Hallo,

Blijkbaar zit het gros van de Nederlandse mappers hier verstopt. Ik had op 3 maart deze boodschap op talk-nl gepost:

Daar was toen geen reactie op gekomen, maar vandaag heeft Seat Ibiza m’n toegevoegde haltes er weer uitgebonjourd, met als gevolg dat de routerelaties niet meer kloppen.

Dus vandaag heb ik deze mail gepost en Seat Ibiza aangesproken:

Ik heb hier eens gezocht naar boodschappen van Seat Ibiza, maar niets gevonden, dus ben ik bang dat hij hier ook niet meeleest.

Maarten Deen heeft al laten weten op talk-nl dat hij liever 1 node per bushalte zou zien. Nu heb ik dat de voorbije jaren zo proberen te doen en het maakt het er zeker niet gemakkelijker/zuiverder op. Vandaar dat ik nu aan het kijken was of 1 node per operator geen betere aanpak is.

mvg,

Jo

Persoonlijk vind ik het een slecht idee om in de key een stukje waarde te stoppen bv. zone:DeLijn
De keys moeten mooi opgesomd op een pagina kunnen gezet worden. Als elke mapper maar willekeurig keys kan gaan bij maken (door stukjes achter bestaande te plakken) gaat de betekenis van key verloren IMHO.

Verder stel je een 3 dimensioneel model (een paal met bordjes) voor door een 1 dimensioneel (een punt). Feitelijk heb je dus 3 punten nodig, eentje voor de paal en eentje voor het bordje aan elke kant. En dan nog een streepje ertussen. Moeilijk natuurlijk als de bordjes onder elkaar liggen. Dan moet je 2 punten op elkaar leggen en dat wordt niet door het OSM model ondersteund.

Dus als je de bordjes (en niet de paal) beschouwt, wijken 2 nodes nog niet zo ver af van de werkelijkheid.

2 knopen lijkt mij het eenvoudigste, ook al voor de interpreterende software of queries die niet moeten gaan zoeken op allerlei varianten van keys om stopplaatsen van een bepaalde maatschappij terug te vinden.

just my .5 cents

Marc