Deze gebouwen (Way: 451334866 | OpenStreetMap en Way: 451334873 | OpenStreetMap) zijn vandaag, in het kader van een StreetComplete:quest, gewijzigd van building=yes naar building=kiosk. Merkwaardig genoeg staan beide in de BAG als “pand gesloopt”. Iemand toevallig hier bekend?
Ik ben daar niet bekent maar het komt heel vaak voor dat een pand onterecht in de BAG staat (bv. omdat het niet afsluitbaar is) en dan moeten ze de status op “onterecht op gevoerd” zetten maar dat gebeurd vaak niet. Ik zie heel vaak dat get pand in deze gevallen op “gesloopt” wordt gezet wat dus echt niet klopt.
Waarom ze dat doen ? Ik heb geen idee, ik denk gemakzucht.
Ik zou dus vooral niet te veel af gaan op de status in de BAG als deze op “gesloopt” staat
Precies de reden waarom ik dit draadje heb aangemaakt. Ik hou het in dit geval zeker voor mogelijk, ook gezien er bij beide gebouwen een stukje westelijker ook een kiosk staat dat dit de plek is van de kiosk van voor de verbouwing van het station.
“pand gesloopt” voor niet BAG-waardige constructies ben ik nog niet tegengekomen maar ik ga dit zeker in het achterhoofd houden[1].
proberen te onthouden
↩︎