Goedenmiddag heren, dames, jongens en meisjes,
ik ben hier (op dit forum) voor het eerst.
Ik gebruik OSM regelmatig voor mijn werk. Ik ben iets tegengekomen dat nog niet staat vermeld in OSM. Ik wil dit zelf gaan verwerken maar mis de ervaring.
Op de OSM-kaart van Breda ontbreekt de straat Mgr. Horsthuisstraat. Dit is een zijstraat van de Haagweg. Tenminste, die moet er nog komen. Maar het straatnaambordje staat er al wel. De bebouwing van de Mgr. Horsthuisstraat zou moet komen tussen Haagweg 218 en Haagweg 246. Verder, is de toegekende postcode (4813) aan deze straat (Mgr. Horsthuisstraat) zeer opmerkelijk. De omringende straten hebben allen postcode 4812.
Als er nog geen straat te zien is, maar wel een bordje zou je de beoogde weg kunnen intekenen als highway=construction en construction=residential. Zodra de weg er ligt kan dat highway=residential worden.
De plaatsing van het bord zie ik dan maar als het begin van de bouw van de weg, anders zou het nog als proposed ipv construction vastgelegd kunnen worden.
Via een GPS trace of schatting (vanachter een hek) kun je deze intekenen. Later kan de weg eventueel nog nauwkeuriger geplaatst worden.
De naam van wegen schrijven we in OSM voluit, dus dat zou dan name=Monseigneur Horsthuisstraat worden.
Wat betreft de postcode wordt ook 4813 in Breda gebruikt, dus het zou kunnen dat 4812 op was (of een ambtenaar heeft zitten slapen, dat gebreurt ook wel eens ).
Zodra de bouw begint dan de huizen, kun je via het BAG topic een aanvraag doen om deze in te laten lezen.
Hoi Robert, allereerst welkom bij osm en +1 voor het vragen van hulp.
Als je een vraag hebt is het altijd handig om een link te posten naar de locatie die je bedoelt. Bijvoorbeeld: http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.58088/4.75558&layers=N. Panden en adressen kopiëren we uit de basisadministratie adressen en gebouwen. Er zijn op dit moment echter maar een paar mensen die dit kunnen, maar als je panden geïmporteerd wilt hebben kun je in dit topic een verzoek doen.
De huizen/huisnummers die nu al zijn opgeleverd zijn de huisnummers: 22 t/m 52 (16 huizen).
De nog te bouwen huizen/huisnummers, zijn: 75-5 (75-59, 55-39, 35-5). In totaal 34 woningen/panden. Dit zou ook wel eens hoogbouw kunnen worden.
De postcode voor de Mgr. Horsthuisstraat is: 4813 XM Breda.