Bosgebied afgesloten

In de Maashorst heeft men een gebied geheel afgesloten.
Hier staan nu wisenten en tot maart 2017 is het hele gebied afsloten.

Door het gebied lopen wandelpaden en een fietspad.
Deze wil ik tot maart 2017 zodanig taggen dat iedereen weet dat deze niet gebruikt kunnen worden.

Maar hoe doe ik dit??

Ronnie

Zijn die fiets/wandel paden fysiek afgesloten met een hek o.i.d?
Zijn er omleidingen beschikbaar?
Worden wandelaars en fietsers op de hoogte gesteld dmv. borden?

Mag ik meeliften op deze vraag ?

Bij de Millingerwaard (ten noorden van Kekerdom, GLD) is een deel van het gebied (heel ruwweg het meest oostelijke stuk) afgesloten voor zandafgraving. Er staan borden met ‘wandelen op (voor ?) eigen risico’. Vervelender is dat door de werkzaamheden een aantal paden deels- of helemaal niet (meer) begaanbaar zijn, dat de situatie dynamisch is (de zandafgraving volgend), en tot 2020 duurt … Hoe zoiets in vredesnaam te mappen ?

Marcel van Dijk.

Omleidingen heb ik nog niet gezien. Over het fietspad gaat geen route. Wel zijn er enkele wandelroutes in het gebied, maar een omleiding daarvan heb ik niet gezien.

Alle (fiets)paden hebben wel al een poort bij het hek, maar deze zijn met een ketting afgesloten. Verder hangt er bij iedere poort een bord met ‘verboden toegang’ en de reden waarom.

Ronnie

Je kan alle paden taggen met access:conditional=no@(until March 2017)
Als zoiets nog veel langer gaat duren gewoon access=no erop zetten.

@ligfietser: is er verschil in rendering op OFM van beide tags?

conditional access (wel routerend):

fietspaden met access=no (niet routerend):
zie http://www.openstreetmap.org/way/7335720 (kruisjes over het fietspad met de note)

paden met access=no (niet routerend):

Ik zou in dit geval al voor jouw 2e oplossing gaan. Vooral ook voor mensen (zoals ik :stuck_out_tongue: ) die hun GPS niet gebruiken om te routeren maar gewoon willen zien: “kan ik er langs of niet?”. En dat is bij access=no volgens mij duidelijker te zien.

Zet er overigens altijd in een note bij wat de reden is van de afsluiting.

Ok, ik ben van plan om het hekwerk in te geven en alle poorten erin op access=no te zetten met een note ‘No access till march 2017’ en dit ook te doen voor alle wegen in het gebied!