Beziendswaardigheid

Dames en heren Mappers,

Bij ons in het prachtige Putten staan een paar gebouwen die het bezien waard zijn. Ik noem ze bezienswaardigheden.
In JOSM kan ik echter geen geschikte Tag vinden.

Iemand een idee?

groet
ZMWandelaar

tourism=attraction?

Tja,

Dat had ik ook gedacht, maar in JOSM wordt er bijvoorbeeld ook bij gevraagd om openingstijden.
Dat bevestigd dat er daadwerkelijk een Touristische Attractie wordt bedoeld en niet een bezienswaardigheid.
Je zou dus eerder verwachten dat er het zoiets heet als “Place of Interest”. En dan bijvoorbeeld de naam.

Wat denken jullie?

ZMWandelaar

PS: Lambertus, heb jij mijn mail nog ontvangen?

Ja, ik bezin me nog op het antwoord :slight_smile:

Hmmm, voor mij is “Place of Interest” een beetje een synoniem voor toerismisch. In dat geval zou ik gewoon tourism=yes nemen. Maar als het lukt om exacter aan te geven wat de bezienswaardigheid is, dan zou ik dat aangeven. Je bent heus niet de eerste die zelf iets verzint.
Ik weet niet wat precies de bezienswaardigheid is, maar eventueel zou je ook historic=building (of historic=heritage als het op een monumentenlijst staat) kunnen gebruiken.

En let niet teveel op de interpretatie in JOSM. JOSM bepaald niet de standaard.

Daar kan ik wel wat mee. Dank je. Het is zeker niet goed om tourism allemaal verschillende values te geven.
Wellicht is naast Tourism=yes of Historic building. de tag name mogelijk. Daarin kun je dan wat specificeren.

In mijn geval gaat het om twee bezienswaardigheden op het landgoed Groevenbeek. De ene is een oude houtgestookte wasdrooggebouw en e andere is een antieke (?) gietijzeren druivenkas.

De moeite van het bezichtigen en vermelden waard.

Zeker doen, ook al is er (nu nog) geen tag voor. Je kunt ook nog een note= erbij plakken of zelf een logische tag verzinnen. Het komt dan wel niet meteen op de kaart maar de informatie zit wel in de database.