beginnersvragen

Wat ik ook doe of zoek, altijd “no items found”, zelfs mijn eigen straat komt in de lijst niet voor, wel de verkeerd geschreven straatnaam, terwijl ik die zeker anderhalf jaar geleden heb verbeterd in osm.

Zoek maar eens op willem van der veldestraat in gorinchem, wordt altijd geschreven als “van de” maar het is “van der” en zo staat het ook op de kaart osm routable world, maar ik kan er niet op zoeken.

Ai, ik geloof dat er nog heel wat bugs in mijn Openfietsmap zitten wb zoeken naar straten. Ik vind Willem van der Veldestraat (in Mapsource) wel, maar bij de lokatie staat vermeld Gorinchem, Antwerpen, Belgium :laughing: Ook straten van plaatsen in de buurt worden gelokaliseerd in de provincie Antwerpen.

Hallo Hugo,
Ik kan op de Garmin niet door de lijst scrollen omdat deze lijst leeg blijft als ik b.v. een “A” intik. Het antwoord van mijn GPS is dan “niets gevonden”. Mijn GPS laat pas iets in de scrollijst zien als ik een volledige plaatsnaam intik die dan ook nog niet te ver van mijn geografische positie mag afliggen. Daarnaast worden sommige plaatsen in de scrollijst helemaal niet getoond. Antwerpen wordt bijvoorbeeld in de scrollijst niet getoond. Ik heb dit gisteren getest op 10 km afstand van Antwerpen en ook midden in het centrum (op de Grote Markt). Ik accepteer dus maar dat de software van OSM niet volmaakt is. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. De voordelen van de overigens voortreffelijke gratis kaarten van OSM wegen wat mij betreft ruimschoots op tegen dit soort bugs.

Wat je ziet heeft niets met OSM te maken maar met de Garmin software in je GPS. Als je de originele Trip & Waypoints kaart van Garmin gebruikt heb je exact hetzelfde probleem.
Hugo