Bedrijfjes aan huis

De laatste tijd kom ik regelmatig meldingen tegen van bedrijfjes aan huis, vaak van zzp’ers die net als op google maps hun bedrijf op de kaart willen. Ik dacht dat er eerder al iets over vermeld was hoe dit hier mee om te gaan maar kwam het nog niet zo snel tegen. Meestal controleer ik het voordat ik ze toevoeg.
Ik zie wel dat bij deze https://www.openstreetmap.org/note/2246652#map=18/51.89913/5.43329&layers=N er zo wordt gereageerd. Je neemt zo iets snel over maar is dit wel de juiste manier?

Zie ook deze forumbijdrage.

Korte concensus: Als iemand praktijk aan huis heeft of je op kantoor / consult / praktijk kan komen: prima.

Als iemand een bedrijf daar juridisch gevestigd heeft maar het geen voor het publiek bezoekbare locatie is (bijv. een zzp’er die meestal bij de klant werkt en ook wel eens een dagje aan de keukentafel werkt, maar waar het kinderspeelgoed gewoon door de kamer slingert: niet doen.

Met de verwijzing van Marc twee posts hierboven naar een bestaand identiek topic kan dit topic derhalve op slot en kan zo nodig in het andere doorgegaan worden.