Bbbike extract thailand garmin gpsmap 62st

Ik heb een garmin gpsmap 62st en wil een openstreetmap kaart downloaden van bbbike.org. Is er een kaartversie die europees leesbaar is, OFM latin-1 en utf-8 geven geen leesbare beschrifting.

Zolang de Thaise namen geen engelse vertalingen hebben vrees ik dat er geen andere osm kaarten van thailand bestaan die leesbaar zijn. Je zal denk ik het bij de officiele garmin kaarten moeten zoeken.

1 Like

@Hans_Erren misschien vragen aan @Beddhist die woont in Thailand en heeft ervaring met garmin/osm maps.

De maker van GMapTool biedt een Asia kaart aan op basis van openstreetmap. In osm zijn voor Thailand veel zaken en voorname straten naast de Thaise naam ook voorzien van de Engelse naam (name:En=xx) (check via JOSM). De te downloaden kaart als gmap laat in ieder geval in Basecamp deze Engelse benaming zien. Dan zou je via Mapinstall de kaart (Thailand of deel) naar je gps moeten sturen. Heb ik nog niet geprobeerd. De kaartlabels zijn wel gebaseerd op Unicode, ik weet niet of een 62st dit ondersteund.
Anders kom je toch terecht bij de Garmin City Navigator NT South East Asia denk ik. Maar zo’n kaart lijkt me beter tot zijn recht komen op een Nuvi dan op een 62st denk ik.

Edit: ik heb via Mapsource (Mapinstall zag de kaart niet om 1 of andere reden) een paar kaartdelen van Bangkok en omgeving op mijn gpsmap 66s gezet en krijg dan dit te zien (centrum Bangkok en ergens daarbuiten):
Bangkok_eo

Hartelijk dank voor alle adviezen, ik heb inmiddels de commerciële kaart van Thailand gekocht van GarminWorldmaps voor $14,95

Ben benieuwd naar je ervaring met die kaart. Was deze ook tegengekomen maar het was me niet duidelijk of bij de kaart ook de Engelse namen worden weergegeven. De voorbeeldplaatjes zijn dezelfde als bij andere kaartproducten en betreffen niet Thailand volgens mij

Ook kleine dorpen en straatnamen worden getranslitereerd op de kaart van GarminWorldmaps

Mooi en ook dus de Engelse namen voorzover aanwezig in OSM.
Ik heb op basis van die Asia_OSM_Base van GMapTool ook nog kaartgedeelte van omgeving Chiang Mai bekeken op mijn GPSmap 66s, dat geeft dit beeld:
Chiang_Mai
Ik heb op gps detail kaart op Meer staan. En zie ook meer detail dan op jouw screenshot. Kan ook te maken hebben dat jij de kaart van €14.95 aangeschaft hebt en niet de Topo versie van € 19,95.
Praktijk gaat het leren.
(je woont in ieder geval 75 km verder weg van Chiang Mai dan ik :smiley:)

2 Likes

Ik heb het Thailandfragment van de Asiakaart ook op mijn gps gezet, ik zal eens kijken hoe het bevalt, deze routeert dus niet maar is wel handig voor het overzicht.

1 Like

Net terug uit Thailand, in de praktijk werkte OsmAnd op de android telefoon het gemakkelijkste. Thuisgekomen zag ik dat de taal van de osmandkaarten is in te stellen naar engels… :face_with_peeking_eye:
Met een lokale simkaart is er voor 18 euro twee weken onbeperkt internet te koop en heeft Thailand een goede dekking, dat is niet nodig voor osmand, wel als er Google earth en Google maps wordt gebruikt.
Voor de Garmin 62 was de aangeschafte Thailandkaart een goede keus: de kleinste dorpen en pois waren goed te routeren.
Osmand op smartphone heeft de garmin 62 qua gebruiksgemak echter inmiddels ruim ingehaald.

2 Likes