Barrier=gate met stile constructie.

Hoe wordt een barrier gate met stile constructie getagd?

barrier=gate, het hek is op slot, maar je mag als voetganger wel van de stile gemonteerd op het hek gebruik maken.

stile= ?

barrier=gate, foot=yes?
Het gaat toch om het effect?

Barrier=gate mag op een lijnelement en dan kan de stile op de node-verbinding… Wat het rederingseffect is even geen idee…
Vaak zitten die stiles opzij… en dan via een olifantenpaadje terug naar de weg…
Edit… in dat laatste geval heb je dan weer een hek op een node en een overstap op een node.
Soms is het schipperen…

Als de stile naast de gate zit, teken ik altijd een extra path, zo is het in de werkelijkheid ook. En zet daar de stile op.

Het gaat om de werkelijkheid.
Het zichtbaar maken van verschillende zaken, zowel topografisch als voor routering.

Bij een gate, verwacht een wandelaar, dat de gate open en dicht kan, en niet dat hij er overheen moet klimmen, vandaar dat de stile notatie belangrijk is. maar het is geen apart element.

Als er een breed hek is met slot, breed hek, veelal voor double_tracked gebruik en je loopt naast het hek er langs dan teken ik altijd een extra path om het voor access ook goed geregeld te krijgen.

Bij een hek met een overklim erop, zul je een keuze moeten maken.
Naar mijn idee, is de stile het belanrijkste, want lang niet iedereen kan of wil klimmen.
Evt kun je dan in een note of remark vermelden dat het een stile op een hek is.
Ook kun je dmv de photo tag een foto erbij doen.

Als dat vanuit routerings oogpunt bekijkt, voor een bepaalde groep. Daarom ook mijn vraag. Denkend aan dat probleem.

Wat je ziet is een hek, gate, de basis, hoe je het gebruikt is onder geschikt.

Schipperen, ik zal dan voor barrier=gate kiezen note=with stile.

Helaas is with stile maar een omschrijving, geen standaard value, lastig voor methodieken.

barrier=gate;stile is niet gebruikelijk.

Een afgesloten hek met overstap ernaast heb ik recent in kaart gebracht: https://www.openstreetmap.org/node/7475978471#map=19/52.11270/5.42100 Zoals Allroads dus.

Als de overstap op het hek zit kun je misschien ook het middelpunt van het hek als node vastleggen, en de overstap als node. Daarbij track en path tekenen voor de routering. Dat werkt niet als de overstap in het midden zit… maar dan kun je smokkelen.

Voor mij is het gebruik maatgevend, niet hoe het eruit ziet. Dat is ook de basis voor routeerders.

Voor mij is dit dus een stile en niet een gate.

Stel je kunt nog wel normaal lopen, maar niet meer klimmen.
Je ziet een hek op de kaart, oh, daar kan ik door heen. Kom je bij het hek, zit er een overklim geval. Kun je terug :frowning: En dat kan dan net teveel zijn.
Ik kijk voortdurend naar het gebruik, uiterlijk is minder interessant.
Maar ik ben ook begonnen bij de Fietsersbond en haar routeplanner en dan ben voortdurend gespitst op gebruik, en minder hoe het eruit ziet.
En hier bij OSM zitten veel mensen, die meer met kaartmaken bezig zijn en dan meer letten op het uiterlijk.
Een heel duidelijke tegenstelling.

Klinkt mij heel logisch. Volgens mij kwam ik zo’n situatie vorige week tegen. (maar heb het niet aangepast… maar wie dat wil… be my guest)

Dit is een duidelijk een gate, belangrijkste gebruik onderhoud door het Waterschap.

De situatie:
Overstapzijde geen punten.

Met een bouwsel.

De problematiek van taggen blijft.

We hebben een tag nodig, die de extra info over de gate geeft.

Dan zijn we van het probleem af.

barrier=gate
stile=stepover

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:barrier%3Dstile#Stile_details

Even ot, los van de tag vind ik dit vreselijke oplossingen. :open_mouth:
Hiermee worden dus vele mensen uitgesloten van deze wandelroute.
Persoonlijk, ik kan en ik wil daar niet overheen.

Dan kwam ik er gisteren toch een paar tegen; op de Vuurlinie tussen Beverwijk en het Noordzeekanaal ligt een grasdijk waar het Waterliniepad overheen loopt.
De 1e overstap kon ik wel met moeite overheen, de plank lag los op de steun. Een hek ertussen was scheefgezakt en kostte flink klimwerk; de 2e overstap moest ik eerst onder schrikdraad door en toen via 2 steunpalen over een prikkeldraad heen klimmen. De 3e was ongeveer als de eerste en toen had ik het wel gehad en ben over het fietspad gaan lopen.

*Stelling van Amsterdam? Ik kan me zo’n hindernisbaan niet herinneren, ik denk dat wij meteen het fietspad gekozen hebben.
Overstaphekjes zijn soms leuk, maar er zijn grenzen.

Ik doe het meestal ook zo: Een track met een gate en een path met stile.
De access kun je dan ook apart regelen.

Het komt vrij vaak voor dat er 2 hindernissen zijn op een route.
Meestal een klaphekje voor wandelaars (die open is)
Voor de vierwielers een veerooster (geen toegangrestricties) of hek (alleen voor de beheerders).
Het path teken ik dan parallel om bv. de barrie=cattle_grid in. Met een highway=path voor het klaphekje.

Als je maar 1 barrier= opneemt wordt het een te complex verhaal.

Off topic.
In de Meinweg is de combinatie veerooster en klaphekje veel voorkomend. Toevallig zag ik dat iemand horse=yes (naast foot en bicycle op yes) op een barrier=cattle_grid heeft gezet…

Hi Sint E7 het Waterschap heeft voor de verhuur van de dijk tbv schapen het waterliniepad uitgerust met ruim 2,50 m brede hekken die voorzien zijn van een klein poortje, overstap 0,30 en breed 0,50. Het is een vervanging van de soms in verregaande staat verkerende stiles.
Het is tenslotte nu een stalen frame, https://www.mapillary.com/app/?focus=photo&pKey=cP7p7f4Pm1HBbiZwSLHnKQ&lat=52.24005833333334&lng=4.81405&z=17&x=0.8006821922756509&y=0.6203310907612473&zoom=3
Het Waterschap staakt de verhuur wegens te grote kosten, afzettingen ed.