BAG-importverzoeken

Gedaan: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

1 Like

Hi, vraagje. Ik heb een lijst met zo’n 10567 BAG gebouwen met een start_date’s die fout is.
10471 van de 10567 objecten die ik nu heb zeggen dat ze uit het jaar 1005 zijn, verder zijn er ook nog wat typ fouten zoals 1094 of 194 ipv 1994 en er waren een paar met start_date=0

Hoe makkelijk is het voor jullie met jullie plugin om deze allemaal automatisch bij te werken met een lijst van BAG ids of node/way/relation ids? Ik weet namelijk niet precies hoe de plugin die jullie gebruiken werkt, dus ik dacht dat ik het beter eerst hier eerst even zou kunnen vragen.

Het kinderdagverblijf De Uitvinder aan de Professor Van der Waalslaan 26, Voorschoten is tegenwoordig flink groter dan we op de kaart hebben staan. Dus graag een import.

B.v.d.

Verzoek voor bag-import van Goeman Borgesiusstraat 22A-44B in Apeldoorn. Alvast bedankt!

gedaan: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

gedaan: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Adressen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

De wijk Liermolen in De Lier loopt wat achter op de BAG. Het gaat vooral om het gedeelte tussen de Zwitserlandstraat en Hongarijehof.

Gebouwen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Adressen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

1 Like

Graag een update van de woningen aan Ravenhof te Noordwijk. Er zijn nieuwe woningen gebouwd en daardoor is het een en ander verschoven.

OSM & BAG

Bij voorbaat dank!

Gebouwen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]
Adressen: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

1 Like

Kan wijkje Het Ham te Roermond opnieuw geïmporteerd worden. Woningen zijn allemaal opgeleverd, maar de eerste import van de BAG was nog niet ingemeten
Locatie alhier

edit
Wellicht is dit wijkje in de BAG ook nu wat correcter?
Dat scheelt veel tekenwerk.
Aan de Dijk

BVD
eggie

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=136778258

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=136778516

Wel iets correcter maar mist nog wel veel en ik vind dit wel heel knap voor een “in_use”:

Weet iemand waarom dit gebeurd?
Bovenste is direct vanuit de plugin en onderste is bag viewer


bag viewer

Misschien gebeurt dit omdat je bij het importeren een (hoek)punt van het te importeren pand vergeten bent te selecteren en dat is zodoende niet meegekomen?

Niet alle BAG-data is correct: overlapping buildings, nodes die nét niet aansluiten (gemeenschappelijk) zijn; gelukkig is inzicht en een beetje handwerk nog steeds vereist!

Ik ben blijk dat ik daar geen grote kasten in de hoeken van de kamers wil zetten. Misschien een zitzak? :joy:

:thinking: Ik weet het niet zo goed, als ik het download via de download van de plugin krijg ik:

Maar als ik de all buildings geojson download dan krijg ik:

Graag update Papiermolen Eerbeek alhier

Mapper heeft zelf iets ingetekend en/of geïmporteerd. Een officiële import met adresnodes heeft denk ik de voorkeur.
BVD
eggie

Gedaan: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

Het heeft even geduurd, maar de crickethal op de Groene Zoom, Den Haag staat nu officieel in BAG.

B.v.d.

Done: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=136867174

1 Like

Graag een import van de adressen/huisnummers van de drie gebouwen aan de N zijde van de voormalige Elias Beeckman kazerne te Ede.
BAG Viewer | Pand ID 0228100000045405 (kadaster.nl)

Bij voorbaat Dank