Gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]
Er zit nog wel een probleem bij Doris Lessinglaan 65N daar staat in de BAG nog een tranformatorhuisje op de plaats waar nu een huis wordt gebouwd. Maak jij a.u.b. een BAG melding voor.
Waarschijnlijk doel je het feit dat er activiteiten zijn op deze lokatie.
Maar op het satelliet beeld van 30-11 staan de oude huizen er nog gewoon.
Ook in de BAG staan de huizen nog als “in gebruik”
Dus het lijkt mij sterk dat ze al begonnen zijn met bouwen.
De volgorde is
Als de huizen daadwerkelijk gesloopt zijn, mag je deze zelf uit OSM verwijderen.
Maak evt. een BAG melding als ze in de BAG nog steeds als “in gebruik” staan.
Maak pas een OSM import verzoek nadat de eerste steen is gelegd.
Wij maken het zeer regelmatig mee dat
de sloop van de oude panden maanden duurt (ivm hergebuik materialen)
na de sloop de werkzaamheden maanden stil liggen
na de sloop de bouw helemaal niet door gaat. Ik kan alleen al in het dorp waar ik woon 3 voorbeelden aanwijzen, één waar het oude huis 9 jaar geleden is gesloopt en de bouwvergunning inmiddels weer is ingetrokken, één waar 2 jaar geleden alles is gesloopt en de bouw daarna is stilgelegd en één waar na de sloop 4 maanden geleden nu alles stil ligt .
BAG moet nog worden bijgewerkt; start bouw is december 2025. Maar in het algemeen volg ik zeker jouw lijn om pas bij feitelijke start cq leggen eerste steen een BAG-update te vragen. Dit project heeft overigens drie jaar (sinds dec 2022) gewacht op feitelijke start bouw.
Volgende keer zal ik pas om een update vragen wanneer ook de BAG is bijgewerkt, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan
Belangrijk: importeer met layer=1 om conflicten te voorkomen.
Op Satellietdataportaal foto dd2025-11-08 zie je rechtsonder (op witte dak) steun pilaren aan gebracht zijn wat de overlap van te importeren gebouw kan verklaren.