BAG-importverzoeken

Graag import voor restaurantgebouw met

BAG Pand ID 0193100000085318
met de adressen: Hermelenweg 190 t/m 194 Zwolle
OSM pinpoint

Bouwwebcam dd 2025-11-18

Satellietdataportaal foto dd 2025-11-21

Restaurant De Lichtmis is sinds 2025-11-14 geopend.

Alvast bedankt

Allemaal gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

Gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

1 Like

Graag een import van de nieuwbouw aan de Doris Lessinglaan en omgeving: BAG/OSM. Bij voorbaat dank!

Graag een import van dit nieuwe huis: BAG/OSM, alsook een huis iets verderop: BAG/OSM. Bij voorbaat dank!

Er zit nog wel een probleem bij Doris Lessinglaan 65N daar staat in de BAG nog een tranformatorhuisje op de plaats waar nu een huis wordt gebouwd. Maak jij a.u.b. een BAG melding voor.

Verzoek import betreft uitbreiding pand Steenweg 65a en bijbehorende 65b te Waardenburg. Openstreetmap

Verzoek twee: betreft uitbreiding schuur/pand nabij Mark 32 te Meteren. Gezien de satellietfoto is bouw gestart. dit pand in Bag. Openstreetmap

Verzoeken imports op bedrijventerrein Medel.

• Lingewei 103a en 107. Beide panden uitbreiding. Openstreetmap

• Verderop uitbreiding pand Lingewei 8. Bag

• uitbreiding pand Meelsewei 4. Openstreetmap

Verzoek imports Medel

• panden Medelsestraat-Oost 11 en Biezenwei 9. Beiden bouw gestart, bronnen Satellietfoto/Bag

Bag en Openstreetmap

Van Biezenwei 11 is de bouw niet gestart.

Fijne dag!

Allemaal gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]
Goed bezig man :smile:

Graag een update van de omgeving:

11 Nieuwbouwappartementen (bouw net gestart): Sextant 1 t/m Sextant 21 te Amersfoort

Veel dank alvast!

Waarschijnlijk doel je het feit dat er activiteiten zijn op deze lokatie.

Maar op het satelliet beeld van 30-11 staan de oude huizen er nog gewoon.
Ook in de BAG staan de huizen nog als “in gebruik”
Dus het lijkt mij sterk dat ze al begonnen zijn met bouwen.

De volgorde is

• Als de huizen daadwerkelijk gesloopt zijn, mag je deze zelf uit OSM verwijderen.
  • Maak evt. een BAG melding als ze in de BAG nog steeds als “in gebruik” staan.
  • Maak pas een OSM import verzoek nadat de eerste steen is gelegd.

Wij maken het zeer regelmatig mee dat

• de sloop van de oude panden maanden duurt (ivm hergebuik materialen)
  • na de sloop de werkzaamheden maanden stil liggen
  • na de sloop de bouw helemaal niet door gaat. Ik kan alleen al in het dorp waar ik woon 3 voorbeelden aanwijzen, één waar het oude huis 9 jaar geleden is gesloopt en de bouwvergunning inmiddels weer is ingetrokken, één waar 2 jaar geleden alles is gesloopt en de bouw daarna is stilgelegd en één waar na de sloop 4 maanden geleden nu alles stil ligt .

BAG moet nog worden bijgewerkt; start bouw is december 2025. Maar in het algemeen volg ik zeker jouw lijn om pas bij feitelijke start cq leggen eerste steen een BAG-update te vragen. Dit project heeft overigens drie jaar (sinds dec 2022) gewacht op feitelijke start bouw.

Volgende keer zal ik pas om een update vragen wanneer ook de BAG is bijgewerkt, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan :innocent:

Het is niet “mijn” lijn hoor, ik volg alleen maar wat collega baggeraars mij hebben geleerd.

Graag import voor gestarte Distributie Centrum Dirk v/d Broek Bleiswijk uitbreidings-nieuwbouw.

Satellietdataportaal foto dd 2025-11-08

BAG Pand ID 1621100010076760
met adressen: Klappolder 60, 62, 65, 67 Bleiswijk
OSM

Belangrijk: importeer met layer=1 om conflicten te voorkomen.
Op Satellietdataportaal foto dd2025-11-08 zie je rechtsonder (op witte dak) steun pilaren aan gebracht zijn wat de overlap van te importeren gebouw kan verklaren.

1 Like

Dit gebouw mist alleen adresnodes.
De adressen: Klappolder 50 & 55 Bleiswijk (BAG)