BAG-importverzoeken

Beiden gedaan

@Dalfsenaartje Ik heb in het bestemmingsplan gelezen dat een aantal, door jou verwijderde panden, in het nieuwe plan zijn geintergreerd en dus gewoon mogen blijven staan.
Ik heb die panden weer hersteld.
Tevens heb ik de wegen op “proposed” gezet en hoop dat je dat zo laat, tot dat de wegen daadwerkelijk zijn aangelegd.

Ja helemaal goed! Ik houd in de gaten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.

1 Like

Graag een update van de omgeving: Way: 267920119 | OpenStreetMap

Gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

1 Like

Ha die Bag-importeurs!
In Zeist hebben we wat van een gebouw afgezeist en wordt tuchtschool en jeugdinrichting Eikenstein verbouwd tot (sociale) huurwoningen.

Kan iemand de nieuwe contouren en adrespunten aan de kaart toevoegen? (Utrechtseweg 37 met alle toevoegingen)

https://www.openstreetmap.org/?mlat=52.095189&mlon=5.219088#map=18/52.095189/5.219088

Wat fijn en bedankt!

Mocht iemand zich geroepen voelen: in de Zeister Enk zijn de bouwwerken klaar. De definitieve gebouwcontouren kunnen er op! Ik heb de leegte eromheen een beetje opgevuld met groen.

https://www.openstreetmap.org/?mlat=52.094639&mlon=5.222312#map=18/52.094639/5.222312

Beiden gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

Ik zie dat deze windmolens ook in BAG staan. Wat is hier de procedure voor? Ook een officiële BAG import of staat het goed zo?
KiaaTiX heeft het een tijdje terug zo ingevoerd. → Changeset: 168622087 | OpenStreetMap

Ik heb net wat data toegevoegd. → achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

in de BAG staat de fundatieplaat, die kun je via een verzoek laten importeren. Daarna de gegevens van de windturbine invoeren (power=generator etc.), in het midden van de fundatieplaat. Ook die 4 in een relatie opnemen met naam , totaal vermogen etc.

Voorbeeld

Laatste satellietfoto is van 6/11 jl. 2 turbines staan er al,2 nog in aanbouw. Fundatieplaten liggen er.

graag de onderstaande importeren. alvast bedankt!

Omdat het in de BAG staat zou ik gaan voor de BAG import.
Maar de specifieke gegevens op een aparte node of op de adres node, zoals @keesm ook al aangaf.
Zoals het nu dus is achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

1 Like

Graag import voor in aanbouw zijnd gebouw (fundering is gestort [lokale waarneming dd: 2025-11-10]) Jan van Krimpenweg 1 A t/m 1 U , Haarlem

BAG

Alvast bedankt !

1 Like

Hartelijk dank !

Edit: Ik dacht dat rondom net geïmporteerd gebouw de heeel veel eerder geïmporteerde gebouwen rondom geen adress-nodes bezaten, echter na refresh bleken ze dat wel te hebben, verzoek tot adress node updates voor die bewuste gebouwen gedelete.

@Dillen_GJ Geen idee wat je bedoelt.

Graag import van dit gebouw:

BAG Pand ID 0392100000092793
Kadaster geeft als status aan: bouwvergunning verleent, echter via Satellietdataportaal afbeelding hierboven is te zien dat het gebouw allang gebouwd is…
Met de adressen: Koepelplein 299 t/m 323, Haarlem (25 adressen)
OSM pinpoint

Beste Dillen ik zie daar nog helemaal niks.
Het gebouw moet komen precies daar waar de pin staat in jou scherm afdruk, dat is nu nog steeds een parkeer plaats. De toren links daarvan is een deel van het gebouw er naast.

Ok dan heb ik dat blijkbaar verkeerd gezien, wat mij wel opviel is dat in Haarlem gebouw contour verschuivingen hebben plaatsgevonden. Wat zomaar een verklaring kon zijn voor de pin verschuiving. Daarom ook mijn bronnen er bij geleverd ter verificatie door anderen.