BAG-importverzoeken

Hedel, Blankensteijn: appartementencomplex in gebruik, gaarne BAG-import.
Locatie Hedel

Alvast bedankt!

Gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

Ik zie op de BAG een aantal nieuwe “aanleunwoningen” (Google resultaat) staan in Zevenhuizen.

BAG

Lavendel 1 t/m 69 in Zevenhuizen

OSM

Projectsite

Aub importeren.

1 Like

Ik heb de interne verdeling die niet meer paste verwijderd.
Graag zelf de interne verdeling, de overlap met wegen en overige landgebruik aanpassen en de in en uitgangen opnieuw koppelen aan het gebouw .

In de gemeente Voorne aan Zee zijn we begonnen met een bak luchtfotomutaties (ruim 32.000) sinds 2023 die in opdracht van die gemeente uitgevoerd zijn. Ik en 4 collega’s zijn daar nu mee begonnen en dat zal betekenen dat er straks in OSM heel veel updates bij moeten gaan komen.

Als er een huisnummer is samengevoegd(nummer 60 & 60A BAG Viewer | Bemuurde Weerd O.Z. 60, Utrecht), moet er dan een nieuwe import plaatsvinden van nummer 60 of is het verwijderen van de node met 60A voldoende?

Als er een huisnummer is verwijderd uit de BAG of een gebouw is gesloopt,kun je die gewoon verwijderen in OSM, daar is geen nieuwe import voor nodig.
Wees echter heel erg terughoudend met het verwijderen van gebouwen want soms zijn die op de satelietbeelden niet goed zichtbaar bijvoorbeeld als er bomen omheen staan.
Het komt ook regematig voor dat gebouwen uit de BAG worden verwijderd omdat ze niet aan de voorwaarden van de BAG (4 muren en afsluitbaar) voldoen. In de laatste gevallen verwijder ik alleen de BGA gerelateerde gegevens zoals ref:bag, source en source:date en laat ik het gebouw staan. Bij de opmerkingen zet ik dan “Geen BAG object”.

1 Like

Kunnen huis nr 6 en 13a opnieuw geimporteerd worden ? Alvast bedankt!

Kan fietsenstalling jaarbeursplein in Utrecht opnieuw geïmporteerd worden? De vorm lijkt niet de kloppen met de realiteit (en BAG).
Weg: ‪Jaarbeursplein‬ (‪265515883‬) | OpenStreetMap
BAG Viewer | Pand ID 0344100000137457

Gedaan achavi - Augmented OSM Change Viewer [attic]

Zelf even de omgeving aanpassen a.u.b.

1 Like

Kan er hier ook een BAG-importverzoek gedaan worden voor Bonaire?

Nieuwbouwhuis staat al meer dan een jaar. Niet ingetekend op de kaart.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

SVP BAG-import voor Simpelveld, Schilterstraat. Daar zijn de oude huizen weg en de nieuwe zijn al in een vergevorderd stadium.

Sorry maar het Caribisch deel van Nederland staat niet in de BAG

1 Like

Bruchem, nieuwbouwwijkje Krangstraat-Zuid, gaarne (her-)import.
In de BAG zijn de meeste nieuwbouwwoningen (status bouw gestart) opnieuw ingetekend vanwege foutieve positie (ook gemeld). Nieuwe positie komt ook goed overeen met recente satellietfoto van 12 april jl.
Locatie bouwproject Bruchem

Alvast bedankt!

Dankjewel voor je reactie.
Jammer dat het niet kan. Ik ga uitzoeken hoe dat ik hier zaken actueel kan maken.

1 Like

Kan de geometrie van het bijgebouw en huis van Floraweg 28 Noorden worden geïmporteerd ?