BAG-importverzoeken

Gedaan (changeset)

En deze ook (changeset)

1 Like

Zou iemand deze schuur willen importeren? Dank!

Graag een BAG-update voor dit pand:

Hier te vinden op de kaart:

Pand BAG-ID: 0599100000688939

Gedaan :slight_smile: : achavi

En deze ook: achavi

2 Likes

Bij deze twee importverzoeken,

Ik heb wat geleerd met een marker te plaatsen in online openstreetmaps omgeving, dus als het goed is gaat dit vlotter (wellicht voor anderen als tip: marker kon ik plaatsen als ik niet ingelogd was).

Ziekenhuis Slingeland Doetinchem/Gaanderen

Schuur in Deurne (NL)

Verder een vraag:
In vierlingsbeek / boxmeer is een zonnepark in aanleg.

Ik zag in Deurne dat een zonnepark gemapt was: OpenStreetMap
maar ik denk dat het niet via BAG-import kan?! want zie geen gebouwen op de kaart.
Is er een tip te geven hoe dit soort mutaties (netjes) te mappen / te importeren oid?

bij voorbaat dank

Hoi allemaal,

De Tinfabriek op de Amsterdamsestraatweg 5 is niet meer wat het geweest is. Zou iemand de nieuwe situatie op de kaart zetten?

Dank!
https://www.openstreetmap.org/?mlat=52.299885&mlon=5.154852#map=18/52.299885/5.154852

Ik weet niet precies vanaf wanneer het OK is om te importeren, maar hier zijn ze tot nu toe alleen nog maar zand aan het verplaatsen om de grond klaar te maken, maar nog niet daadwerkelijk aan het gebouw begonnen. Dus deze sla ik voor nu even over.

Gedaan: achavi

Zonneparken zijn inderdaad geen onderdeel van de BAG, want de BAG bevat alleen Adressen en gebouwen (en en sommige gevallen ook percelen maar dat doet er nu niet toe).

Zonneparken worden waarschijnlijk met de hand gemapt want ik denk niet dat er open data beschikbaar is voor de zonnepanelen.
Als je een zonnepark zou willen mappen heb je meerdere mogelijkheden.

• Maak gebruik van de iD editor in je browser: Teken voor elk zonnepaneel een vierkant eromheen, en gebruik de Q shortcut om het zonnepaneel rechthoekig te maken.
  • Gebruik JOSM (osm editing software). Hierin zijn verschillende manieren om zonnepanelen te mappen, je kan net zoals in iD de vierkantjes tekenen, maar dan moet je wel los nog alle benodigde tags toevoegen die bij zonnepanelen horen. Of je kan de “Draw Buildings” Plug-in installeren in je JOSM om sneller rechthoeken te tekenen, en dan de tags daarvan vervangen met de juiste tags voor zonnepanelen.

Maar, zeker voor beginnende mappers, is iD een stuk makkelijker om onder de knie te krijgen dan JOSM.

1 Like

Slingeland ziekenhuis, is nog niet begonnen met daadwerkelijke bouw.
Hun plannen zijn meerdere malen al gewijzigd, daarnaast is het huidige ziekenhuis te klein en voldoet niet meer aan de ziekenhuis eisen.
Hoogstwaarschijnlijk zal de werkelijke bouw pas in 2026 gaan plaats vinden, staat trouwens ook in de bag .
Naast het ziekenhuis moet ook nog een nieuwe P+R komen.

1 Like

Bij deze importverzoek voor twee appartementencomplexen,

0184100000038836

0184100000038668

Bij voorbaat dank!

2 Likes

Graag deze twee panden importeren:

1. Pand ID 1581100000328793
  2. Pand ID 1581100000328794

Met dank!

1 Like

Gaarne herimport/update van Aquamarijnhof 80, Breda
OSM
BAG

1 Like

Gaarne import van uitbreiding wooncentrum Zonnelied te Ammerzoden. Nieuwbouw/aanbouw/verbouw bezig.
Locatie Zonnelied

Alvast bedankt!

Gedaan: achavi

1 Like

Graag imports in Yerseke:
Molendijk 24: OpenStreetMap (bouw gestart)
Ostrea 8: OpenStreetMap (bouw gestart)
Johannes Vermeerlaan 11: OpenStreetMap (bouw gestart)
Resort Oysterduinen: OpenStreetMap (standplaatsen dus misschien niet handig om te importeren, huisjes die er staan zijn anders van vorm natuurlijk)

Beide al gedaan door PatrickEk, zie ik nu.

Daar zit niets nieuws in BAG om te importeren.

Deze gedaan:
https://overpass-api.de/achavi/?changeset=158371196
https://overpass-api.de/achavi/?changeset=158371234
https://overpass-api.de/achavi/?changeset=158371290
Laatste idd niet.

Niet meer nee, is een paar dagen geleden al gedaan in changeset 158302962

Het blok “Thuis in de Veste” in Helmond is in aanbouw. In de BAG staat het als “Verblijfsobject gevormd”, maar het hoogste punt is al bereikt.

Het gaat om de adressen:

• Broederwal 163 t/m 195 oneven
  • Huismanshof 2 t/m 10 even
  • Emansgangske 1 t/m 11 oneven
  • Statenlaan 110 t/m 142 even

Alvast bedankt

Op Koudelaan 25 Lage Vuursche is vorig jaar een nieuw bungalowpark verrezen. Alle huisjes hebben nr 25 + toevoeging

Gedaan.

Ik heb besloten deze niet te importeren; de omtrekken van de huisjes in aanbouw zijn schots en scheef door een dronken ambtenaar ingetekend, het importeren niet waardig.