BAG-importverzoeken

Geldermalsen, Herman Kuijkstraat 46/48 is gereed, gaarne import van bijgebouwen achter appartement.
locatie
Appartement heb ik wat verlegd nav BAG.

Alvast bedankt!

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=139128456

Graag een import van een pand en adres:
Molenhof 34 Apeldoorn
Woning is vrijwel klaar.

Link OSM

Alvast bedankt!


Klopt het dat de mobile homes nu dit hele gedeelte in beslag nemen?

Ja klopt, de status is: “Plaats aangewezen” dus ik denk dat ze mobiele huizen hiet meer intekenen alleen de standplaats. wat ik wel kan begrijpen. Aangezien je die huizen relatief makkelijk kan verplaasen.

BAG:

BGT:

Het terrein zelf als building=static_caravan aangeven is geen goede weergave van de werkelijkheid.
Ik vind het dan ook wel logisch om af te wijken van de BAG in dit specifieke geval.

building=no
landuse=static_caravan
static_caravan=plot

Met eventueel building=static_caravan met de hand ingetekend op de plek van de stacaravan.

Er is wel eens eerder over gesproken:

@Moderator zou je de bovenstaande twee (+ mijn eigen) over kunnen hevelen naar het bovenstaande draadje? Dan houden we deze discussie even gescheiden.

Graag import van:

Achterweg 1c Sommelsdijk
ID: 1924100100052352
Marker

Achterweg 12 Sommelsdijk
1924100100050120
Marker

Essenlaan 80 Dirksland
1924100100054821
Marker

Korteweegje 49 Dirksland
1924100100055305
Marker

Poldersweegje 23 Dirksland
1924100100052380
Marker

Alvast bedankt

Graag een bag import van:

Een gebouw aan de Griftdijk 119 t/m 151, Nijmegen
bag
openstreetmap

Federico Fellinistraat 58 t/m 102 even, Nijmegen
Nora Ephronstraat 2 t/m 28 even, Nijmegen
Locatie openstreetmap

Alvast bedankt!

Gedaan.

Veel meldingen van kruisende barriers, wegen en identieke landuse. Kun je misschien eens naar kijken

Ik zie dat je adressen van de standplaatsen nu ook als node hebt geimporteerd en ze dus niet meer op de omtrek staan. Dat lijkt me inderdaad beter als de standplaats met place=plot getagd wordt. Is dat handwerk, of doet de nl-bag plug-in van Sander dat?

Ik heb gebied Boornzwaag volledig geherimporteerd op basis van de “alle gebouwen en adressen” geojson
in: achavi - Augmented OSM Change Viewer  [attic]

Ik was me al bewust van de verschillen tussen het downloaden via de plugin en de geojson. alleen niet dat de adressen als nodes staan in de geojson.

Ik heb imiddels de percelen verandered van building=static_caravan naar place=plot+plot=static_caravan+landuse=static_caravan.
(Zelf ben ik niet z’n fan van landuse=static_caravan ik heb liever place=plot+plot=static_caravan)

En ben begonnen met het intekenen van de caravans met de hand. ik heb 1/3 gedaan en @CasGroenigen heeft ook 1/3 gedaan. het ziet er nu zo uit:

1 Like

Graag een bag import
Een bedrijfspand aan de Veesteeg 8a in Beneden Leeuwen
Bag status: nog op bouwvergunning verleend, maar op luchtfoto is de bouw ver gevorderd
Bag
Locatie openstreetmap

En wil één van de importeurs nog naar bericht 1162 kijken?

Alvast bedankt!

Van het verschil met betrekking tot de adres nodes was ik mij tot nu toe ook niet bewust. Ik vraag me af of adressen op standplaatsen met place=plot herkend worden door de routers/geocoders. Daarom heb ik op het Doniapark in Langweer 1 place=plot geimporteerd met de adres tag er aan vast. Na een uur wordt dit adres nog niet gevonden. Iets eerder vandaag had ik ook Loevenhoutsedijk 1 in Utrecht toegevoegd dat adres was 20 min. later te vinden. Het lijkt er dus op dat een adres op place=plot niet wordt opgepikt. Dat zou meegewogen kunnen worden in de overweging om losse adresnodes te gebruiken.

Ik heb ook een voorkeur voor place=plot+plot=static_caravan. Dan moet de plot key nog wel worden vastgelegd op de wiki pagina’s.

Als jullie je vervelen zijn er nog 76 stacaravans op het Doniapark in Langweer niet ingetekend :wink:

1 Like

Gedaan (wat ik op de laatste foto’s kon zien)

Gedaan

Ik heb nog een park gevonden waar de stacaravan plots er als gebouwen in staan bij Ursem OpenStreetMap

Is het mogelijk om de adres nodes voor hier uit de BAG te importeren?
Dan kan ik de stacaravans wel weer intekenen.

Alvast bedankt!

Graag een update van dit gebouw. Alvast bedankt!

Stacaravans Doniapark ingetekend! Wijzigingenset: 139189441 | OpenStreetMap

Dit gebouw staat, foutief, nog steeds met de oude omtrek in de BAG. Je kunt een BAG-terugmelding doen.

Ik heb de outline op basis van de luchtfoto aangepast.

1 Like

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=139203349

Let bij het intekenen wel op dat het dak van een gebouw niet de daadwerkelijke positie is van het gebouw. Aangezien de luchtfoto’s schuin gemaakt worden. Ik raad je aan om de gebouwen in JOSM in te tekenen.

Door eerst het dak in te tekenen. En dan die omtrek te slepen naar de grond. Veder kan je door met minimaal twee jaren luchtfoto’s te werken, het gebouw zien vanaf twee kanten. Bijvoorbeeld 2022 en 2023.

Ook is AHN 4 ruw heel handig om de omtrek te plaatsen en om te kijken hoe hoog een deel van een gebouw is.

Aangezien als verschillende onderdelen van gebouwen verschillende hoogtes hebben je niet meer gewoon de dak omtrek kan tekenen, maar rekening moet houden met het hoogteverschil.

Sidenote voor iedereen, probeer gebouwen (en in dit geval percelen) zo min mogelijk te plakken aan andere dingen. Dat maakt updaten in te toekomst makkelijker.