BAG import Almere Oosterwold

Kan iemand aub alle panden in het gebied Almere Oosterwold importeren uit BAG?
Uitzoomen op https://vastgoedloep.nl/34100000111899/34010000094440/perceel levert veel panden op welke nog niet in OSM staan.
Aangezien er regelmatig nieuwe panden worden toegevoegd, kan iemand periodiek de nieuwe panden importeren?

Er is een speciaal topic over BAG-import, staat als “sticky” bovenaan de lijst.

Klopt, deze panden staan ook in de BAG nog als bouwvergunning verleent.
Deze panden worden niet maarzo geïmporteerd.

Pas als status bouw gestart, of met het oog zichtbare start van de werkelijke bouw, zal de import plaats kunnen vinden.

Daarom is er een sticky post waar deze bevindingen geplaatst kunnen worden, als zijnde beoordeeld vanuit het veld, met het verzoek tot import.

Waarom zijn de woningen aan de Galileo Galileistraat dan wel zichtbaar? daar is de bouw nog niet gestart.

De woningen aan de Witte Dennenhof zijn niet geïmporteerd, maar daar is de bouw wel al zichtbaar gestart. Kunnen deze dan aub wel geïmporteerd worden?

Kan ik er van uit gaan dat woningen direct geïmporteerd worden zodra de in BAG de status “bouw gestart” krijgen?

Je kaart hier een aantal zaken aan wat naar mijn idee niet goed afgebakend is mbt bag-import. Ik heb hier in het enige/juiste draadje (BAG-import) ook al eens vragen over gesteld. Mijn interpretatie:

SanderH heeft hier op 21/10 jl. een bag-import gedaan. Waarschijnlijk omdat hij gezien heeft in de BAG dat de panden staan op bouw gestart, zoals Commodoortje schrijft: “Status bouw gestart”. Maar wellciht is er buiten nog niets te zien.
Ik zie vaker dat een bag-importeur dan zelf een import doet zonder dat er een verzoek is in het enige/juiste draadje van iemand die op basis van survey gevraagd heeft te importeren. Dat is dan maar de vrijheid van de importeurs denk ik dan maar.

Die hebben status bouwvergunning verleend in de BAG zie ik… Dus dan doet een bag-importeur in principe nog geen eigenhandige import op verzoek. Maar als jijzelf op basis van survey constateert dat de bouw zichtbaar is gestart dan kun je in het enige/juiste draadje verzoeken om een bag-import. Ik zou er dan wel nadrukkelijk bij vermelden dat je geconstateerd hebt dat bouw is gestart. De ene bag-importeur is namelijk wat consequenter dan een andere wanneer status nog op bouwvergunning verleend staat, is mijn ervaring. Zoals Commodoortje schreef: “of met het oog zichtbare start van de werkelijke bouw”.

Ik denk zowel ja als nee. Hangt een beetje van initiatief en tijd van de bag-importeurs af of ze zo’n import doen zonder verzoek. Het beste is om dan gewoon in het enige/juiste draadje je verzoek te doen voor een import.

Wellicht nog iets om vanuit de Bag-importeurs op mijn interpretatie te reageren en dan dit draadje maar te sluiten. Want er is tenslotte: