Als ik zo op het oog kijk komt de geometrie van die pand niet overeen met die in de bag. Nou is de bag wel een hele simplistische versie (bgt ziet er veel beter uit).
Weet iemand hoe het zit met de geometrie bag/bgt? Kunnen we de huidige bag geometrie overnemen in OSM of beter om eerst een melding te maken dat de geometrie niet lijkt te kloppen?
De geometrie in de BAG en BGT zijn niet het zelfde…
De BAG registreerd het bovenaanzicht en dan niet alleen wat je ziet maar ook onder de grond.
De BGT registreerd de geometrie op het maaiveld. Dus dat is al een verschil.
Verder worden in de BAG alleen panden opgenomen die aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals bv.
4 muren
een dak
moet afsluitbaar zijn
gemakkelijk toegankelijk voor een “normaal” mens (dwz normale deur en minimale sta hoogte)
De BGT registreerd in principe alles wat op het maaiveld zichtbaar is.
Verder is er ook nog een verschil in wanneer iets geregistreerd wordt.
In de BAG is dat binnen 4 werkdagen nadat de bouwvergunning is afgegeven. De definitieve geometrie moet binnen 6 maanden na oplevering zijn aangepast.
In de GBT moet het pand binnen 18 maanden na oplevering van het pand geregistreerd zijn.
Overigens houden veel gemeenten zich niet aan de BAG termijnen en sommige gemeenten hebben ook hun eigen interpretatie van wat in de BAG moet en wat niet.
Waarschijnlijk is deze specifieke geometrie in de BAG de omtrek van de parkeergarage onder het pand.
Ik zie in de BGT-viewer overigens alleen een braakliggend terrein.
Jij bedoeld waarschijnlijk het beeld wat je ziet in verbeter de kaart…
Maar waar die info vandaan komt weet ik eigenlijk ook niet.