Automatisk rettelse: Tilføj maxspeed=50 til veje markeret som DK:urban

Hej alle. For nyligt blev jeg opmærksom på at StreetComplete-appen ikke tilføjer maxspeed=50 når man angiver en vej som byzone (det samme gælder for landzoner), fordi en udlænding der anvender StreetComplete ikke nødvendigvis kender trafikreglerne i et fremmed land. Som jeg forstår det bør man ikke have maxspeed:type=DK:urban eller source:maxspeed=DK:urban uden maxspeed=50 og derfor ønsker jeg at tilføjedet tag til alle veje i Aalborg Kommune som opfylder følgende:

• Vejen er tagget med enten maxspeed:type=DK:urban eller source:maxspeed=DK:urban
  • Vejen er ikke tagget med maxspeed=*

Jeg vil udvælge data med denne overpass-forespørgsel, og tilføje tagget i JOSM.

Jeg har aldrig prøvet at foretage en automatisk rettelse på denne måde før, så jeg indskrænker mig til Aalborg Kommune, da det er der hvor jeg har mest lokalkendskab. I princippet kunne man udføre denne rettelse over hele Danmark. Jeg sætter pris på al feedback!

As I understand it, when a way is tagged with maxspeed:type=DK:urban, it is not necessary to add maxspeed=50because data users (map makers, router apps etc.) can look up what the max speed for urban areas in Denmark is, for instance here https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Default_speed_limits The advantage of not tagging maxspeed=50is that if ever the urban area max speed in Denmark changes, all that needs to be changed is the information in the default speed limits table, not the maxspeed=*tags on all urban roads in Denmark.

I agree that this approach would be ideal, if most data consumers followed it, but I think only Osmand consumes maxspeed:type (and noone consumes the more widespread source:maxspeed). However, even if most consumers did look up the default max speed for each country, there is no harm in adding the explicit value. A router could prioritise the dynamic value if they wanted, while ignoring the fixed one.

If the default speedlimit were to change, I think it would be as simple as changing all maxspeed=50 on ways that also have maxspeed:type=DK:urban to the new default speed limit, which I don’t think is a particularly complicated edit.

That’s a problem for those routers that don’t, not ours. Adding maxspeed=*for that reason would be Tagging for the router - OpenStreetMap Wiki

1 Like