Automatic imports from Tel Aviv's GIS system?

Tel Aviv’s GIS website has a couple of layers of POIs ( https://gisn.tel-aviv.gov.il/iview2js/index.aspx ) that might be useful for OSM, and the GIS website allows you to export this data in multiple formats:

  • Public water fountains
  • Payphones
  • Notable trees
  • Post Office branches
  • Bank branches
  • ATMs
  • Libraries

And many others.

My questions are:

  1. Are we legally allowed to import these into OSM?
    The about page https://opendata.tel-aviv.gov.il/#/about says " ניתן לשתף את המידע ולעשות בו כל שימוש ובלבד שהוא עומד בתנאי בהתאם לרישיון השימוש של האתר. " (you can share the data and use it for any purpose as long as it complies with the terms of use of the website). The terms of use in that page don’t seem to have any limitation that would prevent import into OSM, but I am not a lawyer

  2. Should we do this automated import?

  3. What’s the easiest way of doing this bulk import? I know some of you already have scripts for stuff like that

על פניו, תנאי השימוש המלאים של האתר מרשים יבוא ושימוש"

תנאי שימוש באתר ובנתוני OPEN DATA

  1. מטרת אתר האינטרנט של עיריית תל אביב-יפו (להלן – “העירייה” ו-“האתר”) הינה שיתוף במידע המצוי במאגרי העירייה.

  2. השימוש באתר ובנתונים כפופים לתנאי השימוש המפורטים להלן (להלן - “תנאי השימוש”). בשימוש באתר ובנתונים הינך מאשר כי קראת את תנאי השימוש והינך מסכים להם.

  3. מובהר כי המידע מועמד לרשות הציבור על פי רישיון זה “כמות שהוא” (AS-IS), ללא כל התחייבות או ערבות בין במפורש ובין במשתמע, להתאמתו של המידע לשימוש כל שהוא.

  4. העירייה אינה נושאת באחריות לכל טעות או השמטה במידע ולא תהיה אחראית לכל אובדן, או נזק מכל סוג, בין ישיר ובין עקיף, שנגרם לך או לכל צד ג’ על ידי השימוש בו.

  5. העירייה אינה מבטיחה או מתחייבת להבטיח את המשך אספקת המידע או המשך אספקתו בפורמט מסוים, והיא שומרת לעצמה את הזכות להסיר מידע מן האתר או לשנותו בכל עת.

  6. באתר עשויים להימצא קישורים לאתרים של צדדי ג’ אשר אינם בבעלות או בשליטת העירייה, ואשר מצויים באתר. מובהר כי אין העירייה אחראית לתוכן המצוי באתרי צד ג’, וכי אין בקישורים לאתרי צד ג’ באתר משום מתן תוקף, אישור, המלצה, או העדפה של העירייה לאותם אתרים המקושרים, לרבות לפירסומים המופיעים באתרים אלו ו/או למפעיליהם, ובשימוש בהם הינך משחרר את העירייה מכל טענה הנובעת מכך.

  7. לעירייה הזכות לחסום או להגביל את הגישה לשירות באתר עם כל הפרה של תנאי השימוש המפרטים לעיל ו/או לפי שיקול דעתה, וזאת ללא כל הודעה, נימוק או הסבר כלשהו.

  8. המשתמש מתחייב לשפות את העירייה ו/או מי מטעמה בגין כל נזק, הפסד, תשלום או הוצאה שייגרמו לה, לרבות שכ"ט עו"ד והוצאות משפט, עקב הפרת תנאי שימוש אלה, ו/או עקב כל פגיעה אחרת ביישום על ידי המשתמש ו/או מי מטעמו.

  9. העירייה רשאית לשנות את תנאי השימוש באתר בכל עת וללא הודעה מוקדמת, ושינוי זה יחייב את המשתמש לכל דבר ועניין מרגע פרסומו. שימוש באתר לאחר פרסום שינויים יעיד על הסכמה לתנאי השימוש.

  10. לבתי המשפט בתל אביב-יפו תהא הסמכות השיפוט הבלעדית בעניין האתר, הנתונים והשימוש בהם, ויחולו עליהם דיני מדינת ישראל בלבד.

  11. תנאי השימוש כתובים בלשון זכר לשם הנוחות בלבד ומתייחסים לנשים וגברים כאחד.

  12. ליצירת קשר ביחס לאתר ולשימוש במידע המצוי בו ניתן לפנות אל עיריית תל אביב - יפו באמצעות פנייה לפניות הציבור דרך אתר האינטרנט של העירייה בכתובת www.tel-aviv.gov.il

I would not advise a completely automatic import, as some of the items may already exist in OSM. Manual editing & merging of items would reduce or eliminate duplication. I found both JOSM and Potlatch-2 to be effective tools in such flows with some pros and cons for each tool.