area=highway voor hoofdwegen

Hallo,

Ik heb een simpele vraag, ik zag dat ze in Polen de hoofdwegen mappen met de tag area=highway. Het is een polygoon dat over de weg gaat.

Is er toegevoegde waarde om wegen met een polygoon te tekenen? Hoe zal je deze polygoons kunnen zien, want ze zijn volgens mij niet zichtbaar in standaard view van OSM.

En zal het de nederlandse kaart beter maken als de hoofdwegen wel gemapt zijn met deze tag?

Spoorgebieden worden wel gemapt met de tag landuse=railway. Of is dat toch anders omdat het om een gebied gaat, en niet de specifieke sporen?

Het gebruik van area:highway is nog geen geaccepteerd iets in OSM.
Er liggen twee voorstellen over dit onderwerp, beide uit mei 2011 en nog altijd ter discussie staand. Er wordt al wel mee geëxperimenteerd, zoals bij vrijwel elk voorstel, want je wilt toch iets kunnen ‘zien’ van hoe het uitwerkt (niet zichtbaar in de standaard kaart natuurlijk; het is immers ‘proposal’).

Zie:

Dit topic kwam aan bod in het mapper van de maand interview van Marak Kleciak, een van de mensen achter de proposal. In het interview vind je ook een referentie naar een kaart waar die gebieden getoond worden.