Goedemorgen!
Zo af en toe kijk ik in mijn regio naar de history van aanpassingen.
Nu viel mij toevallig op dat een mapper gister 2 rotondes heeft aangepast en ik weet niet helemaal zeker of dit juist is…
Ik heb in een comment op de changeset al gevraagd naar de reden van de aanpassingen maar ik vroeg me vooral af of ik nu gewoon iets niet goed zie.
Het gaat om de volgende:
Bedoel je de aanpassing in turn waar reverse aan de lijst is toegevoegd? Dat klopt inderdaad niet: je mag wel het hele rondje draaien, maar daar gaat turn niet over. Met turn geef je aan wat er letterlijk op het wegdek (of de borden) staat. Bij die turborotonde is dat dit:
Wanneer er geen reactie te verwachten is… mapper heeft ook niet op eerdere opmerkingen gereageerd… draai ik het liever direct terug… anders wordt het een berg werk om het weer goed te krijgen.
'k Heb mapper nog wel een verlaat welkomstbericht gestuurd. Wellicht heeft hij er wat aan.
(* Edit: Mapper heeft inmiddels gereageerd zowel per PB als op de changesets.
Heb geprobeerd het verschil uit te leggen tussen rijstroken en rijbanen.
Thanks voor het snelle ingrijpen Eggie!
Ik snap dat dit wel een verwarrend topic kan zijn (ik herinner mij nog mijn eerste change waarbij jij mij gelukkig wees op de zienswijze mbt lanes)
Aan de ene kant snap ik wel dat hij letterlijk wil intekenen wat er op straat gebeurt maar het is erg onhandig voor navigatie.
Ik had op dat gebied wel iets vreemds ontdekt maar ik betwijfel of het aan osm ligt.
De “onderweg” app van ANWB gebruikt ook OSM data, maar je moet voor de grap eens van de windraak naar Zuyderland ziekenhuis in Geleen navigeren, bij het stoplicht (dat is er maar 1) stuurt hij je eerst de verkeerde kant op… om vervolgens weer terug te rijden.
Het lijkt alsof hij “junction:intersection” probeert te vermijden.
Ik zie overigens ook dat die tag nog niet officieel wordt gebruikt dus kan het daar aan liggen?
Even geen idee. Ik zie wel dat de Windraak tot aan de T kruising Kloosterweg in Windraak zelf als straatnaam de Sittardweg heeft in OSM . Wellicht dat daar nog naar gekeken kan worden.
De adressen die aan dat stukje liggen hebben ook Windraak als adres.
In Verbeter de kaart zie ik ook Windraak als straatnaam.
Het kwartje valt niet…Het is ook lastig… Mapper ziet niet dat er al turn:lanes in het wegdeel zitten gezien de volgende vraag per PB: Wat ik bedoel zijn de rijstroken met witte pijlen vóór de rotonde. Waarom deze niet ook in OSM weergeven?
edit:
Mapper heeft aangegeven dat hij een reactie op het forum heeft gezet.
Wellicht ‘moet’ de moderator dat nog even doorzetten?
Zonder visualisatie kan je het niet goed zetten.
Leg je de belijning net even anders dan past het topografisch beter.
Waar nodig dan placement=*gebruiken.
De Win(d)(t)raak is een aparte situatie. Een paar huizen aan de oostzijde hebben als adres Wintraak (Gemeente Beekdaelen, voorheen Schinnen, voorheen Puth) en verder westelijk (Gemeente Sittard-Geleen) Windraak.
Tja … tegen een local kan ik niet op. Heb ook niets veranderd hier.
Het ging mij even over dat noordelijke ‘aftakkinkje’ richting Kloosterweg.
Daar is een discrepantie met de BGT in de naamgeving.
Wat er mis zou zijn met de navigatie in de ANWB app kom ik niet achter.