Ananda spiritual living. Hoe te taggen

Ik kwam deze POI tegen. Gebaseerd op de website bedacht ik mij dat dit wel eens een keten zou kunnen zijn. En inderdaad het is een keten(tje) van 6 winkels.

Vier daarvan zijn al aanwezig in OSM, jammer genoeg met een nogal diverse tagging:

• Haarlem is ge-tagged als shop=health, healthcare=alternative (deprecated in de wiki, 108x in TagInfo). Merkwaardig genoeg zit hier ook een tag clothes=women op maar dat lijkt mij een overblijfsel van de voorganger, een kledingwinkel.
  • Utrecht is ge-tagged als shop=esoteric (wiki, 317x in TagInfo)
  • Den Haag is ge-tagged als shop=religion, denomination=spiritualist (wiki, 4311x in TagInfo)
  • Tilburg is ge-tagged als shop=spiritual (niet in de wiki, 16x in TagInfo)

De nog niet ge-tagde winkels zitten in:

• Amsterdam (veranderde van “binnenkort” naar actief terwijl ik bezig was :slightly_smiling_face:)
  • Den Bosch

Ik heb de bestaande winkels voorzien van brand tagging.

Voor mijn gevoel lijkt mij de shop=esoteric de meest juiste versie. Wat denken jullie hiervan?

3 Likes

Lijkt me dat shop=esoteric precies goed is voor deze winkel

3 Likes

Meerdere esoterische/spirtuele winkels staan verschillend getagt. Ik heb deze zojuist aangepast.

Dat houd je toch, want dit soort woe-woe-winkels zitten schijnbaar op een soort van spectrum. Sommige verkopen voornamelijk (berg)kristallen met daarnaast wat wierook en boeddha’s, anderen gaan vol voor de new-age-boeken en -attributen en verkopen nog wat (berg)kristallen en boeddha’s, weer anderen verkopen voornamelijk wierook, met daarnaast nog wat (berg)kristallen en boeddha’s, en er zijn ook nog echte boeddhisten geloof ik, maar zoveel winkels zijn daar niet van.

Kies gewoon de shop=* die het beste past. Dat kan per winkel verschillen; het is maar net waar het zwaartepunt ligt.

Iemand is op de wiki heel druk bezig geweest om allerlei losse shop=*-waarden onder shop=collector te vangen en dat concept te pushen, maar ik heb bij de (berg)kristallenwinkels met de boeddha’s en het wierook niet echt het idee dat het daar om verzamelaars gaat zoals je dat bij munten en postzegels wel hebt. Misschien horen die ook onder shop=esoteric maar dat voelt misschien meer als een waardeoordeel in plaats van objectieve tagging (prima voor op het forum, maar de tags moeten wel een beetje neutraal zijn).

1 Like

Zo zit ik er ook in.
Een winkel met veel filialen zou ik wel binnen zo’n brand eenduidig taggen & bij je aanpassing zet een note-verwijzing bij het object zodat deze verwijst naar bijvoorbeeld deze discussie zodat discussie’s ECHT leiden naar uniforme afgesproken tagging…