wel een vraag: werkt de Roads button nog? er lijkt niks te gebeuren, met F12 in de browser zie ik ook niks voorbijkomen.
Roads was toch oa om bv residential/unclassified te zien?
Kan ik in JOSM ook wel zien, maar ik vind dit soort sites veel handiger, je kunt ook veel gemakkelijker even snel naar een ander gebied.
Overpass werkt als je diep inzoomt en zo nu en dan een klein stukje verzet.
klick, drag, laat los en dan weer laten laden, niet meerdere stukjes vlak achter elkaar slepen.
Laag uitzetten en de kaart slepen en weer aanzetten.
Overzicht is met overpass lastiger, is teveel data om op te halen. Dat merk je ook in de andere lagen.
Overpass heeft ook nog ergens een blokkade,als je teveel wilt.
Ik loop vast op de HTML styling om het net zo uit te laten zien als in JOSM, dat was de opzet van deze laag.
Zelfs de weg en te gelijker tijd de brug aangeven wil niet.
aha, wist ik niet, ik kwam die mtm tegen in een oude discussie, heb niet alles in detail gelezen verder.
die NLOSMOK kende ik op zich wel, maar had die laag nooit aangezet. Als ik eerst inzoom naar het juiste gebied, dan werkt het redelijk vlot.
Ik maakte nu zelf maar soms een simpele overpass query, om bv surface of highway type te controleren, met de sites die jij maakt is het mooier en overzichtelijker, in JOSM zelf vind ik het toch wat rommeliger vaak, en met een kleiner gebied. Zie dat je naar de legenda verwijst van Road_Extended_JOSM_style.zip, die heb ik ook wel aanstaan vaak, is ook erg leuk gemaakt.