Agresja i wrogość wobec OSM

Czy spotkaliście się ze zjawiskiem wrogości agresji wobec faktu mapowania jakiegoś terenu?
Kiedyś tłumaczyłem znajomemu czym się zajmuję w wolnych chwilach (współtworzenie OSM), wytłumaczyłem jak to działa etc., wtedy zareagował wręcz agresją słowną, że “jak to? tak ktoś robi mapy i nanosi na nie mój dom bez mojej zgody? Nie życzę sobie tego! To powinno być zabronione!” etc.

Jak do tego ma się prawo? Czy taka osoba ma prawo wyrazić sprzeciw i zażądać usunięcia jego domu i budynku z mapy?

Nie znam się to się wypowiem.
Na zwykły dom dajemy jego numer i jest to zgodne z ustawami, z obrysu OSM też ma prawo skorzystać.
Z zewnątrz czyli z przestrzeni publicznej widać jego wysokość, punkt wejścia, ilość pięter.
Co do innych (niewidocznych) atrybutów to delikwent raczej ma rację.
Nie dyskutować tylko robić swoje.
Poza tym obrysy i numery domów czy działek są ogólnie dostępne, więc może się wypchać.

Spotkaliśmy się. Szczególnie często ze strony działkowiczów. I tylko część tej agresji była spowodowana obawą, że zbieram dane, żeby zabrać im działki…

Znajomy, którego akurat znam z konserwatyzmu, też był niezadowolony, że jego dom jest (przy czym to w ogóle blok), ale nie miałem czasu nawet z nim porozmawiać, że to nie jest informacja personalna, więc nie wiem co by na to mógł odpowiedzieć poza niezadowoleniem (ale to mnie nie wzrusza).

Ten wątek przypomniał mi pewną uwagę zgłoszoną na osm.org: http://www.openstreetmap.org/note/372033

Zapewne takie osoby nie mają swoich domów zgłoszonych do ewidencji gruntów i budynków żeby nie płacić od nich podatku od nieruchomości i dlatego boja się ujawnienia na mapie. Zgłoszenie jest to obowiązkiem właściciela czy też władającego nieruchomością a niestety wiele osób o tym “zapomina”.

“Szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie” - oj nic się nie zmieniło …