Afmærkning af cykel- og vandreruter

OSM synes at skelne mellem de to typer, men mange er jo både-og, endog de regionale og officielt nummererede.
Skal man virkelig afmærke hver eneste rute TO gange, eller er der en metode(r) til at gøre det i ét hug? Jeg har søgt uden at kunne finde noget herom…

1 Like

Hvilke ruter tænker du specifikt på?
Ja, Ruter i OSM (inklusive vandre & cykelruter) angives som værende specifikt det ene eller det andet. Bemærk at der oftest er små forskelle mellem vandre & cykel udgaverne af ellers ens ruter og at det derfor godt kan give god mening.

1 Like

Korrekt, men ikke altid. Nordkyststien, rute 47 er i hvert fald, så vidt jeg kan se, helt fælles hele vejen. Og dér var der indtil for nylig huller i forløbet for i hvert fald den ene type. Ellers sidder jeg og lægger div. ind omkring Hundested, og der er både rene vandre- og kombirundture.

1 Like

Der kan vel ikke ske noget ved at angive “Kombirundture” som cykelrute og så yderligere tagge dem foot=yes eller lignende.

Umiddelbart har jeg ikke bedre forslag.

Man kan jo prøve, men det ser ikke ud til, at de så kommer ud på hiking maps…

1 Like

Jeg kan godt se problemet. Mon det kunne være en løsning at spørge de folk der laver de der hiking maps?

1 Like

Hvordan gik det sidenhen?
Fandt du en løsning?

Ikke en entydig metode, og som Hjart skriver KAN der være småforskelle i forløbet. Næste gang vil jeg nok forsøge, om JOSM kan kopiere kandidaten (det er jo typisk en relation) til en ny og så redigere denne m.h.t. type og forløb.

Jeg kan bekræfte at dette er muligt i JOSM. Man skal ind i josms egen relations manager popup og trykke på noget der.
Det er for øvrigt en af de eneste tilfælde hvor denne popup er nyttig.
Jeg kører relationship toolbox til alt andet arbejde med relationer för den fungerer meget bedre.

Sådan! :slight_smile: