AED access tagging

Deze standaardisering vind ik een goed plan. Idealiter zou deze zelfs internationaal doorgevoerd worden.

Maar access=* vind ik feitelijk niet supergoed passen om het volledige plaatje te schetsen voor een AED. We kijken naar

• “kan je hier ooit bij”: kan wel met access.
  • “wanneer dan”: in veel gevallen opening_hours, maar
    • Wat als er regelmatige openingsuren zijn, die niet bekend zijn? Daarvoor gebruikte ik vroeger access=customers, tegenwoordig een expliciete opening_hours=unknown (da’s geldige syntax).
    • Wat met zaaltjes die gesloten zijn als er geen evenement plaatsvindt? Ik gebruik momenteel access=customers, al is het niet perfect. Ook opening_hours=unknown misschien?
  • “hoe vlot” (bestaat bij mijn weten nog niet).

Kunnen we geen nieuwe tag maken voor “hoe vlot”? Hier is in de buurt een school met een AED ergens middenin het schoolgebouw. Als je op de kaart kijkt, loop je naar een dienstingang waar je niet in kan. Tijdens schooluren geloof ik graag dat je de AED meekrijgt als je naar de juiste ingang gaat, aanbelt en de receptionist erom vraagt, maar dat kost je ettelijke minuten. Terwijl verderop in een kroeg een toestel ligt dat voorzien is voor publiek gebruik.

Ik lees dit nu pas, zonder mij erin te verdiepen.

Voor Vlaanderen komt dit te laat. Ik vind mijn tagging goed.

Of wil er iemand alles aanpassen, zodat het internationaal uniform wordt. ?

Landen zijn ook moeilijk te vergelijken.

Ik open geen nieuwe thread, maar wel een ander onderwerp

Wat is er in Nederland gebeurd dat er nu 3500 gemapt zijn ?

Vroeger leek het niet gewenst door een rare hersenkronkel van de bevoegde instantie.