Adress Rank 14 ontbreekt voor gemeente Zwolle

Met https://nominatim.openstreetmap.org/reverse?lat=52.13781351644988&lon=5.385731971221527&format=json
willen we aan de hand van de locatie de Gemeente bepalen. Dit gaat voor alle Gemeenten goed, behalve voor Gemeente Zwolle. Het lijkt erop dat Adres Rank 14 ontbreekt.

Hoe kan deze worden toegevoegd?

Bestaat dat adres wel in Zwolle?

Als ik in de BAG probeer te zoeken op dat adres bestaat er alleen een “De Rank 14” in Harskamp en Appingedam.

En van welke locatie wil je de gemeente bepalen? Je voorbeeld coordinaten bevinden zich in Amersfoort…

https://nominatim.openstreetmap.org/reverse?lat=52.509528811891904&lon=6.096372907105076&format=json

OK, zie nu wat je bedoelt. Er is een verschil tussen de nominatim uitkomst en tussen beide URL’s:
..."quarter":"Diezerpoort","city":"Zwolle","state":"Overijssel"...
en
..."quarter":"Leusderkwartier","city":"Amersfoort","municipality":"Amersfoort","state":"Utrecht"...

Het lijkt alsof nomimatim de relatie van de gemeente Zwolle niet herkent en alleen de stad Zwolle weet op te lepelen…

Geen idee waarom dat is. Wellicht dat iemand anders het weet?

Ik zie niet wat er mis is de uitkomst van de tweede query, dit is wat ik krijg:

Screenshot

display_name: “Vestingwerken Zwolle, Langenholterweg, Diezerpoort, Zwolle, Overijssel, Netherlands, 8021 CC, Netherlands”

Dat komt prima overeen met het coördinaat:

En net als @Sander_H kan ik het adres Rank 14 in Zwolle niet vinden en PostNL kent ook het adres ook niet, dus begrijp ik iets verkeerd?

In het lijstje ontbreekt dus de municipality/gemeente in de locatie eigenschappen.

Op een of andere manier lijkt nominatim hier van slag dat ie de gemeente niet laat zien.
Lijkt erg op dit probleem: Missing municipality/hamlet details on self-hosted server · Issue #3103 · osm-search/Nominatim · GitHub
Wellicht daar eens verder navragen.

Is “Address Rank 14” gemeente?

Ik denk dat ik het verschil tussen Amersfoort en Zwolle snap:

Dus één of andere Nominatim optimalisatie?

1 Like

Als je dit grootschalig wil doen is Nomination niet het goede werktuig, zie ook:

off-topic: Had dit topic gister al een keer doorgelezen maar snap pas na deze post dat het niet gaat om het adres “Rank 14” maar “Address rank 14” in het Engels :smiley:

1 Like