Adres niet vindbaar, maar bestaat wel op OSM

Hoi allemaal,

Recentelijk was ik onderweg en zocht ik een adres wat wel zou moeten bestaan. De zoekfunctie van de openstreetmap website, en ook de app die ik daarvoor gebruik (maps.me) kon dit adres niet vinden. Als nood ben ik naar de bagviewer gegaan waar het adres wel te vinden was.

Toen ik later thuis was heb ik het gecontroleerd, en bleek dat het adres wel degelijk in openstreetmap stond.
Het gaat in dit geval om het adres Oude Enschedeseweg 76, Haaksbergen (directe link naar node:https://www.openstreetmap.org/node/2772919286). Het adres bevind zich ruim een kilometer verder vanaf waar die straat eindigt. Je passeert tussendoor de gemeentegrens met Enschede. Daarom stonden ook op Osmose een aantal errors bij het adres, namelijk:

Tag “addr:street” not matching a street name around.

Ik heb deze errors als ‘false positive’ gemeld, in de hoop dit het probleem zou oplossen. Nog geen resultaat.

Is dit de reden waarom dit adres niet in de zoekactie bovenkomt? Indien dit zo is, zullen er andere adressen in Nederland zijn waar dit probleem voorkomt? Dit kan dan mogelijk wel een probleem vormen voor gebruikers. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Probeer die track eens de naam Oude Enschedeseweg te geven en die service evt ook.

Dank. Dit heeft het gefixt, maar uiteraard is dit niet de werkelijke benaming van de weg. zo laten?

Dit is een extreem voorbeeld.
Nr 74 is in de buurt van de oude enschedeseweg, maar nr 76 is volledig ontspoort.
Persoonlijk zou ik de serviceweg de naam geven.
Had ik tijdens de import al moeten doen, tijdens de eindchecks.

als enkel de serviceweg genoeg is om die error te voorkomen lijkt me dat inderdaad beter.