Soc nou al grup i em presentgo. Soc “Port de Reig” i estic en un projecte personal de cartgografiar el patrimoni arqueològic i arquitectònic del Cap de Creus, que ja va iniciar el meu besavi Isaac Cervera Cané.a principis del segle XX.
Hi ha recopilades prop de 300 referències, algunes d’elles inèdites, com nombrosos gravats prehistòrics i un dolmen, sencer, i tamb é inèdit que esperem poder presentar el prfoper mes d’octubre…
Aquestes coordenades, calculadees amb un marge d’error d’uns 40 cm, estan en foirmat geogràfic decimal, però es poden convertir a qualsevol altre format, com UTM. És possible incorporar aquestes coordenades, sino totes les més importants? I si és així, com s’hauria de fer?.
Tot i ser molt complert, al mapa OpenStreet Map hi ha alguns senders i corriols no assenyalats. Al mapa de l’exemple (verd), prop de l’angle iknferior esquerre apareix “Dolmen Caigut 1” i que sembla eestar al final d’un camí. Però al segon mapa (blanc, de l’ICGC) es veu com el corriol passa pel costat dedl dolmen i s’ednfila fins a topar-se amb un altre. Un cop netejat aquest camí i comprovada la seva trajectòria, es ppot incorporar al mapa general i ferf-lo completament operatiu des del punt del GPS? Com s’hauria de fer?
NOTA: AL ser nou, només puc posar una imatge. El mapa “verd” correspon a Open STreet Map.
Hola, benvingut, els companys segur que t’amplien informació, disculpa brevetat, personalment veient que encara no tens cap edició, et recomanaria que et familiaritzis primer amb l’edició d’alguns elements fàcils com podria ser col·locar alguna font, banc, parc infantil… els elements bàsics com nodes, vies, etiquetes…
Quin format tenen les teves dades? CSV, Full de càlcul, geojson, GPX… Si pots posa exemples d’alguns registres que tinguis
Ara per ara, les coordenades les tenim en un mapa de l’ICGC (instamaps.cat) en format geogràfic decimal. Així, les coordenades pel monestir de Sant Pere de Rodes, al Port de la Selva, serien 42.323292 3.166238. També hem localitzat nombrosos senders i corriols que apareixen a la cartografia de l’Institut Cartogràfic de Catalunya però que no apareixen a Open Street Map. Algun d’ells edstan coberts per vegetació baixa i costen de veure si no es coneixen. Els anem obrint a poc a poc.
El dubte està en com incorporar aquestes coordenades i camins a Open Street Map per a que siguin plenament operatius de cara a la navegació amb GPS.
Gràcies a l’acord de col·laboració entre l’ICGC i OSM, podem usar la informació dels seus mapes per afegir a OSM. Si fas servir l’editor web d’OSM per defecte, pots afegir la capa del mapa Topogràfic de l’ICGC fàcilment:
Pots anar dibuixant els camins seguint la informació del topogràfic i coneixament del terreny.
Per afegir els punts a partir de coordenades, em sembla que hauràs de fer servir algun altre editor com ara JOSM. Aquí pots importar els punts i afegir-los a OSM amb les etiquetes corresponents.
Disculpa la meva ignorància, en “OSM”. Fins ara havia estat treballant amb la cartografia de l’ICGC i, per Catalunya, crec que és la més edxacta que hi ha a baixes escales. Al nostre projecte utilitzem el programa “Instamaps” de l’ICGC per a situar totes les coordinades a l’ordinador. Un cop situades a l’ordinador i traçats els itineraris resseguint els corriols indicats, i comprovats sobrre el terreny, els incorporedm a la biblioteca d’itinedraris i els incorporem a “Alpine Quest”, una aplicació de mòbil que permet escollir els mapes de l’IGCP, i utilitzar-la com a GPS. L’inconvenient és que no és compatible amb Android Auto i que no funciona sense cobertura Wi-Fi.
Crec que Open Street Maps, en combinació amb l’App “Organic Maps” respon el que necessito. Per a començar a estudiar-m’ho i començar a utilitzar-lo. I em sorgeixen alguns dubtes:
Quin és l’editor web “OSM”?
Es pot editar un mapa, incorporar una capa d’ICGC, dibuixar el corriol, esborrar el mapa ICGC, i incorporar el recorregut dibuixat al mapa general d’Open Street Map i fer-lo perfectament hàbil per a la navegació? Com es fa?
He vist que hi ha unes guies d’utilització en anglès i francès, i podria fer-ne la traducció al català, però només estan en nivell av ançat i en nivell intermedi, però no en nivell princiìant. Saps si n’hi ha alguna de nivell principiant?
Des d’un editor d’OSM pots dibuixar els camins que hi faltin i etiquetar-los com cal. Per ajudar-te en el dibuix de les geometries, pots afegir les capes de l’ICGC disponibles (veure la imatge del post anterior) i resseguir els camins.
No conec gaire instamaps, però si tens una capa amb dades pròpies que es pugui exportar com a fitxer gpx, també pots afegir-ho al mapa de fons com a referència per dibuixar (arrosega el fitxer al navegador on tens l’editor d’OSM). Amb JOSM potser també pots usar fitxers .gpkg o .shp (potser cal algun plugin però no ho he provat). Com a alternativa pots transformar les dades al format que accepti l’editor.
Hi ha Ca:Beginners' guide - OpenStreetMap Wiki . No està actualitzat i seria una molt bona contribució si pots actualitzar-ho a partir de la versió en anglès que deu ser la més actualitzada. Et refereixes a això?
Un cop hagis afegit els elements que vulguis a OSM, podràs usar les aplicacions que usen les dades com ara Osmand o Organic maps que tenen versió per Android. A vegades tarda fins a un mes en actualitzar les dades de l’aplicació amb l’última versió d’OSM.
Pel que fa al nivell d¡'iniciació, hi ha la pestanya per accedir-hi però al sel·lecionar-la apareix un missatge dient que el fitxer que es busca no existeix en aquella adreça.
Crrec que fóra bo poder tenir un menú d’ajuda en pantalla o PDF per a poder-lo utilitzar com a manual de consulta o d’iniciació. SI voleu, jo em brindo a fer-ne la ttraducció en català, evidentment de forma altruista, i anar-lo perfeccionant a mesura que vagi dominant el programa, que, per altra banda, tampoc no deu ser massa diferrent d’altres que he estat utilitzant com pugui ser l’Instamaps de l’ICGC.
De moment, començaré a anar traduint i desant-ho tot en un fitxer de text. Més endavant ja es veurà en quin format s’exporta cap a OSM.
No acabo d’entendre d’on surt la guia ni on es pot trobar. Jo prioritzaria la traducció i actualització dels recursos que apareixen a OpenStreetMap, ja que és el que és més fàcil que els usuaris trobin. Dit això, tota pedra fa paret i que cadascú dediqui el temps al què cregui més adequat.