Ik ben nieuw in het mappen en heb enkele weken gelden enkele paden toegevoegd aan Militair oefenterrein Woensdrechtse Heide. Als mountainbiker wil ik dan weten of ik er wel of niet mag komen maar ik kom daar niet uit. Wie kan mij hier mee helpen?
- De bestaande paden zijn bicycle=permissive in OSM.
- Op de toegangsborden staat vermeld dat wandelen is toegestaan maar niets over fietsen.
- Op de site van de overheid vind ik het volgende: “Defensie biedt waar mogelijk ruimte aan fietsers op de voor het publiek opengestelde oefenterreinen. Het fietsen wordt alleen toegestaan op verharde wegen en paden en op onverharde paden die deel uitmaken van een gemarkeerde fietsroute. Een bijzondere vorm van fietsen is het mountainbiken, waarbij behoefte bestaat aan smalle, onverharde paden in een geaccidenteerd terrein. Op sommige defensieterreinen wordt meegewerkt aan de aanleg van een mountainbikeroute, mits deze route deel uit maakt van een met andere betrokken overheden overeengekomen regionale route. Mountainbikeverenigingen worden betrokken bij de aanleg en het onderhoud van zulke routes.”
De paden zijn niet verhard en ook geen deel van een mountainbikeroute. Zoals ik het nu zie mag je hier officieel niet fietsen maar het lijkt er op dat het al heel lang gedoogd wordt al is dat natuurlijk mijn interpretatie. Moeten deze nu paden bicycle=no worden of kan ik hier iets anders toepassen?