Access bij verschillende bebording

Op een wandelroute kom ik dit bord tegen.

Je komt voor dit bord geen ander bord tegen, bij andere ingangen staat.

Je komt dan in dit terrein, militair terrein, met andere woorden de bebording is niet sluitend.

Hoe de access aangeven?

Gewoon permissive, naast de conditionele beperking voor zonsop- en ondergang. permissive geeft immers ook aan dat je de toegang alsnog ontzegt kan worden.

Uiteraard, permissive.

Ik dacht, misschien tagt er iemand wat anders.

Het rode vlag bord voorbij, de weg (track) vervolgend, komt nog een knooppunt en dan een door mij gemist bord, die ik bij bestudering beelden zag.

Wat is het toch mooi, het gebruik van de obliek beelden van Slagboom en Peters.

Op dit stuk zit dan geen zonsop- en ondergang beperking.
Bij het knooppunt afslaand is het slootkant lopen langs weilanden.
En dus ook geen zonsop- en ondergang beperking.

Wat bedoelen ze met baan? Mij is dat niet duidelijk, en het plaatje toont niets wat op een “baan” lijkt.

Zeer waarschijnlijk een schietbaan.
Al weer wat langer geleden lagen er op de Gorsselse Heide ook schietbanen en daar stonden dezelfde borden.

De baan van de foto kan aan de linkerkant liggen.

Links, links van (binnen) de afrastering, ligt een militair complex, na bord aan het einde neemt de afrastering drie haakse hoeken, de sloot en track volgen de afrastering, dan ligt daar een schietbaan binnen de afrastering op het militair complex. Waar je vanwege de omheining niet kan komen.

de baan, kan verschillende betekenis hebben, dat op zich is lastig, ik ging uit van de track.

Een aantal meter verder dan het routepaaltje staat het bord.

Lijkt erop dat ze eerst die borden gezet hebben en er daarna toch maar een tankgracht en een trump-hek ertussen, voor de zekerheid.

Dat klopt !
Maar er zijn ook afzwaaiers die over de kogelvanger heen gaan.
En daarom is er dus ook een onveilig gebied achter de kogelvanger.
Want in NL sluiten we graag alle risico’s uit.

Maar nu vraag ik me serieus af of ze die rode vlag nog wel hijsen.