aantal tracks/passenger_lines op een railway

Als jullie nou lezen wat ik schrijf… Over dat 3e spoor konden (tot enkele jaren geleden) geen reizigerstreinen, omdat het aan de ene kant naar onbeveiligd gebied leidde. Bovendien komt dit spoor niet langs een perron bij station Haren.

Nu kan het theoretisch wel, maar praktisch niet; er kan slechts 40 km/h gereden worden. Ik weet niet of het juridisch mag.
En er zijn meer voorbeelden waar tracks != passenger_tracks, bijvoorbeeld bij http://www.openstreetmap.org/search?query=barendrecht#map=18/51.85547/4.55290 waar 3 van de 9 sporen NIET geschikt zijn voor passagierstreinen (o.a. vanwege een andere blusinstallatie in de tunnel).

IIVQ, in tegenstelling tot wat je zou denken heeft de passenger_lines tag niks met personenvervoer te maken.

Bron

Mijn excuses!!!

Dan vraag ik me wel af wanneer we dan kunnen besluiten dat we het allemaal over de tracks tag eens zijn. Waar moet deze discussie dan aan voldoen om een geldig besluit te nemen over het verwijderen van de tag? Ik verwijder de tag namelijk liever vandaag dan morgen.

Nu dreigt het met deze discussie de kant op te gaan die we wel vaker zien: veel reacties op een onderwerp en daarna wordt het stil…

Ik stel voor dat Jeroen Wegdam duidelijk aangeeft hoe hij de opschoning wil gaan uitvoeren (ook met een melding op de mailinglist) en op welke termijn hij dat wil doen waarna hij die procedure kan uitvoeren.
Het is duidelijk dat na deze edits op een aantal punten een situatie ontstaat die niet/minder wenselijk is. Op die plaatsen kan dan nog een handmatige correctie plaatsvinden.
Op deze wiki (hoofdzakelijk van de hand van Jeroen) is nog veel meer te vinden over het taggen van het spoor in Nederland.
En internationaal is ook dit dan leerzaam.


Het is trouwens opmerkelijk dat het niemand is opgevallen dat:

al deze changesets als mechanical edit moeten zijn uitgevoerd, wat erop wijst dat het hele systeem kwetsbaar blijft. Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al…